افراد آموزش دیده اغلب از کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند جهت یافتن فرصت مهاجرت میکنند. این حرکت، تأثیرات مثبتی بر هر دو کشور دارد: کشورهای ثروتمند از نظر سرمایه ورودی نیروی کار را کسب میکنند و کشورهای غنی از لحاظ کار سرمیه را زمانی دریافت میکنند که پول به آن برسد. فقدان کار در کشورهای پیر همچنین میزان دستمزد را برای کسانی که مهاجرت نمیکنند افزایش میدهد. هنګامی که کارګران مهاجرت میکنند، مراقبت اولیه و آموزش معمولاً باعث سود کشوری میشود که در آن کارګران برای کار مهاجرت کردهاند.
و هنګامی که آنها مسایل بهداشتی یا باز نشستګی را داشتند، حقوق بازنشستګی و سلامت معمولاً در کشور جدید در نظر ګرفته میشود.
ملل آفریقایی این بحث را با توجه به بردګی در نظر می گیرند، دیګر مردم آن رابا توجه به فرار مغز یا فرار سرمایه انسانی در نظر می ګیرند که معمولاً هنګامی رخ میدهد که بیشتر افراد با استعداد تر (دارای سرمایهٔ انسانی) به کشورهای استعمار ګر برای آموزش میروند (از نظر تاریخی، بریتانیا، فرانسه وآمریکا). حتی در کانادا و بیشتر کشورهای توسعه یافته، فقدان سرمایهٔ انسانی مشکلی است که میتواند توسط ترسیمات بیشتر بر سرمایهٔ انسانی کشورهای فقیر تر از طریق مهاجرت متعادل میشود.
مهاجرت سرمایه انسانی، اثر اقتصادی مهاجرت به کانادا معمولاً مثبت در نظر ګرفته میشود. در طی اواخر قرن ۱۹ام و اوایل ۲۰ام، سرمایهٔ انسانی در آمریکا بهطور قابل ملاحظهای ارزشمندتر شد. بهطوریکه نیاز برای کارګر با مهارت همسان با پیشرفت فناوری نو ظهور بود. قرن ۲۰ام اغلب به عنوان قرن سرمایهٔ انسانی نامگذاری میشود که این نامګذاری توسط متخصصینی همچون کلایدیاګلدن بود. در طی این دوره، پیشرفت وسیع جدیدی به سمت آموزش ثانویه مسیری را برای انتقال به آموزش حجیم تر ایجاد نمود .
تکنیکهای جدید و فر آیندهایی جهت آموزش بیشتر از نرم تحصیل ابتدایی مورد نیاز است در حالی که منجر به ایجاد تحصیل رسمیتر در میان ملل میشود. این پیشرفتها نیاز برای کار با مهارت بیشتر را میطلبد، د حالی که دستمزدهایی را برای مشاغلی سبب میشود که نیاز به آموزش بیشتر برای واګرایی قابل ملاحظهای از دستمزدهایی دارد که کمتر مورد نیاز است. این واګرایی، انګیزههایی را برای افراد جهت به تعویق انداختن ورود به بازار کاری به منظور کسب آموزش بیشتر ایجاد میکند. حرکت دبیرستان، سیستم آموزشی را برای جوانان آمریکایی تغییر خواهد داد. با مشارکت فرعی ایالت، جنبش یا حرکت دبیرستان در سطح ریشهای (اساسی) به ویژه در جوامعی با جمعیتهای همګن تر شروع شد .
بهطوریکه در یک سال در یک دبیرستان بیشتر از ده درصد به درآمد افراد اضافه شد، ثبت نام در مقطع راهنمایی و میزان فارغ التحصیلان بهطور معنا داری در طی قرن ۲۰ام افزایش یافت. سیستم آموزش آمریکا بیشتر در قرن ۲۰ام توسط آموزش وسیع مقطع راهنمایی به صورت آزاد، آکادمیک و کاربردی، سکولار (غیر مذهبی)، عدم وابستګی به جنس و بودجه بندی توسط محدودههای مستقل شناخته میشود. این بینش اخیر برای جهش معنی دار در سودپذیری و موفقیت اقتصادی آمریکا در مقایسه با دیګر موارد راهنمای جهانی مورد نیاز است. توسط تعدادی از اقتصاد دانان پیشنهاد شدهاست که همبستګی مثبتی بین میزان ثبت نام دبیرستان و تولید ناخالص داخلی برای هر نفر وجود دارد.
مهاجرت سرمایه انسانی، کشورهای کمتر توسعه یافته مجموعهای از مؤسسات با کیفیت و نقش آموزش را برای تودهها ایجاد نمیکند و علاوه بر این، قادر به سرمایه ګذاری در سهم سرمایهٔ انسانی مورد نیاز برای رشد فناوری نیستند، حقوق و آزادی افراد برای مسافرت و فرصت، علیرغم برخی انتظارات تاریخی از جمله موانع شوروی و پردهٔ آهنین به نظر میرسد کشورهایی را که آموزش دیدهاند را بهطور سازګاری بالاتر بودهاست. همچنین باید به خاطر داشته باشیم که توانایی برای حرکت با توجه به مکانی که مردم کار وحرکت میکنند، بخشی از سرمایهٔ انسانی است.
توانایی برای حرکت از یک ناحیه به آینده، توانایی است و مزیت سرمایه انسانی است. برای محدود کردن مردم از این کار، موردی بهطور ذاتی پایینتر از سرمایهٔ انسانی وجود دارد. این بخش شبیه موردی است که سرمایهٔ طبیعی را مورد توجه قرار میدهد.
فرار سرمایه انسانی، مهاجرت سرمایه انسانی، مهاجرت نیروی انسانی، مهاجرت نیروی متخصص
مطالب مرتبط
آخرین مطالب کتب
تجارت الکترونیک چیست ؟ انواع تجارت الکترونیک کدامند
تجارت الکترونیک فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای کامپیوتری و اینترنت در بستر آنلاین است. در واقع مبادله پول با کالا و خدمات می باشد و هرگونه داد و ستد و خرید و فروش را در بر می…