دسته راهنما در کتب

سئو

سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت چیست ؟

سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت چیست ؟

سئو کلاه سیاه چیست امروزه سئو یک بخش مهمی از هر نوع کسب و کاری را تشکیل می دهد. از آن جایی که سئو نقش مهمی در کسب و کار آنلاین شما را دارد، اغلب مردم ترجیح می دهند با انجام فعالیت های غیر قانونی در مدت زمان کوتاه تری به صفحات برتر گوگل دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم درباره تکنیک های سئو کلاه سیاه یا سئو بلک هت صحبت کنیم که باید از انجام هر هزینه ای برای آن بپرهیزید، در غیر این صورت وب سایت شما بعد مدت کوتاهی (معمولا چند روز تا یک ماه) توسط گوگل جریمه شده و حتی ممکن است به کل از صفحات جستجو حذف گردد و در این صورت امکان رفع جریمه نیز بسیار سخت و زمان بر خواهد بود.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بالا بردن رتبه یک صفحه یا سایت در موتورهای جستجو و با نقض کردن شرایط ارائه سرویس (terms of services) آنها انجام می‌شود. عبارت “کلاه سیاه” یا سئو بلک هت که اولین بار در فیلم‌های وسترن استفاده شده است برای تمایز دادن “بدها” از ” خوبها” است که با عنوان “کلاه سیاه” شناخته میشوند. اخیرا این عبارت برای توصیف هکرهای کامپیوتری ، سازندگان ویروس و آنهایی که با کامپیوتر اقدامات غیراخلاقی انجام می‌دهند استفاده می‌شود.

سئو کلاه سیاه به عنوان اقداماتی ناپسند شناخته می‌شود که به هر طریق ممکن سعی دارند رتبه یک صفحه در نتایج موتورهای جستجو(serp) را بالا ببرند. این اقدامات بر خلاف شرایط ارائه سرویس موتورهای جستجو هستند و می‌توانند منجر به تحریم شدن سایت از طرف موتورهای جستجو و سایت های وابسته به آنها شود. لیستی از تاکتیک ها و استراتژی های مورد استفاده شده توسط سئوهای کلاه سیاه در Google’s webmaster guidelines هم چنین Bing’s webmaster guidelines در دسترس همگانی قرار داده شده است.

آیا کاری که در حال انجام آن هستم ارزش افزوده ایی برای کاربران دارد یا صرفا به دنبال کاری هستم که توسط موتور های جستجو دیده شود ؟ پاسخ به این سوال مشخص می‌کند که یک تاکتیک سئو خلاف شرایط اعلام شده موتورهای جستجو در webmaster guidelines میباشد یا خیر ؟ اگر هیچ ارزش افزوده ایی برای کاربران ایجاد نمی‌شود اما احتمال افزایش رتبه شما در جستجو وجود دارد ، در اینصورت بسیار محتمل است که اقدامات شما ، از نوع کلاه سیاه محسوب گردد. همین سوال می‌تواند در مورد اینکه اقدامات در زمینه جستجوی غیر رایگان ، مشمول PPC کلاه سیاه هستند یا نه ، به عنوان ملاک مورد استفاده قرار گیرد.

تاکتیک‌های شناسایی شده سئو کلاه سیاه

تکنیک های کلاه سیاه که شما باید از آن ها اجتناب نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *