دسته راهنما در کتب

اینترنت

موتور جستجوگر بینگ و ویژگی های آن

موتور جستجوگر بینگ و ویژگی های آن

موتور جستجوگر بینگ Bing یک موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت است. که پیشتر با نام‌های لایو سرچ، ویندوز لایو سرچ و ام. اس. ان سرچ شناخته می‌شد. استیو بالمر در ۲۸ مه ۲۰۰۹ در کنفرانس «همهٔ چیزهای دیجیتال» در سانفرانسیسکو، آمریکا از بینگ پرده‌برداری نمود. و این جستجوگر در ۳ ژوئن همان سال به‌طور کامل در دسترس قرار گرفت. نمایش فهرستی از پیشنهادهای جستجو در زمانی که کاربر واژگان را تایپ می‌کند. و همچنین نمایش فهرستی از جستجوهای مرتبط از جمله ویژگی‌های جدید و قابل توجه در آن زمان بود که بینگ ارائه کرد.

موتور جستجوگر بینگ

بینگ یک موتور جستجو است. که توسط شرکت مایکروسافت ارائه می‌شود. همانند سایر موتورهای جستجو معروف مانند گوگل، بینگ نیز به کاربران امکان می‌دهد. در وب جستجو کنند و نتایج مرتبط را به آن‌ها نمایش دهد. بینگ مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها و قوانین را برای تحلیل و رتبه‌بندی صفحات وب استفاده می‌کند. تا بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. همچنین بینگ دارای ویژگی‌های دیگری مانند تصاویر، ویدیوها، نقشه‌ها و خدمات جانبی دیگر نیز می‌باشد. برای دسترسی به بینگ می‌توانید به وبسایت رسمی آن به آدرس “www.bing.com” مراجعه کنید.

موتور جستجوی Bing بعد از گوگل در رتبه دوم ایستاده و انتظار میرود. در سال های پیش رو سهم بیشتری از کاربران اینترنتی را به خود جلب کند. همچنین بعد از مدت ها اولین بار است که یک رقیب نسبتا قدرتمند برای گوگل پیدا شده که میتوان تا حدی به آن امیدوار بود.

با اینکه نتایج موتور جستجوگر Bing مناسب و مرتبط با جستجوی کاربران است. ولی رتبه‌بندی در آن تفاوت بسیار زیادی با آنچه در گوگل مشاهده می‌کنیم دارد. همین امر موجب جلب نظر متخصصین سئو برای فعالیت بر روی این بازار جدید میشود. تقریبا میتوان گفت که تفاوتی نمیکند که شما جستجوی خود را در Bing انجام دهید یا گوگل، به هر حال به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید.

مهم‌ترین مسئله برای یک کارشناس سئو شناخت الگوریتم موتور جستجو بینگ است. زیرا تنها از این طریق می‌توان راه رسیدن به رتبه مناسب در نتایج را شناسایی کرد. تفاوت میان الگوریتم گوگل و بینگ کاملا مشخص است. زیرا نتایج متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر بهینه سازی برای موتور جستجوگر Bing را به شما معرفی کنیم.

ویژگی های برجسته موتور جستجوگر بینگ

  • محتوای پنهان همانند محتوای عادی پیمایش می شود:
    بینگ و یاهو محتوای پنهان و غیر پنهان را تشخیص نمی دهند. اما گوگل ارزشی برای محتوای پنهان قائل نیست و حتی استفاده از محتوای پنهان می تواند به رتبه سایت شما به شدت آسیب برساند.
  • مطابقت دقیق کلمات کلیدی:
    بینگ به مطابقت دقیق کلمات کلیدی در متا تگ و متن درون صفحه اهمیت بیشتری می دهد. در سوی دیگر گوگل به محتوا و نکات مهم در سراسر عبارت ها توجه دارد.
  • شبکه های اجتماعی
    شبکه های اجتماعی برای یک برند از نظر همه موتورهای جستجو بسیار با ارزش هستند. اما بینگ بصورت عمومی اعلام کرده است که شبکه های اجتماعی یک فاکتور قوی برای رتبه بندی سایت ها است در حالی که گوگل اهمیت کمتری به آن ها می دهد.
  • تصاویر و ویدیوها: بینگ به کاربران امکان مشاهده تصاویر و ویدیوهای مرتبط با جستجویشان را می‌دهد. این ویژگی برای جستجو در زمینه‌های مرتبط با تصاویر و ویدیوها بسیار مفید است.
  • نقشه‌ها: بینگ قابلیت نمایش نقشه‌ها و اطلاعات مکانی را داراست. کاربران می‌توانند نقشه‌های مکانی را برای یافتن مکان‌ها، مسیریابی و دسترسی به اطلاعات مرتبط با مکان‌ها استفاده کنند.
  • خدمات جانبی: بینگ از خدمات جانبی دیگری مانند ترجمه متون، محاسبات ریاضی، وضعیت هوا، اخبار، ورزش و غیره پشتیبانی می‌کند. این خدمات به کاربران کمک می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در یک نقطه و با یک جستجو در دسترس داشته باشند.
  • ترجمه صفحات وب: بینگ قادر به ترجمه صفحات وب به زبان‌های مختلف است. این ویژگی برای کاربرانی که به دنبال اطلاعات در زبان‌های مختلف هستند، بسیار مفید است.
  • میانبرهای جستجو: بینگ برای سرعت بخشیدن به جستجوها، میانبرهایی مانند جستجوی موسیقی، وضعیت پروازها، زمان جهانی و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

محتوای فلش (Flash)
بینگ به خوبی قادر است سایت های فلش را پردازش کند و به طور بالقوه سایت هایی که محتوای فلش جذابی دارند را جذب می کند.

عوامل موثر بر رتبه بندی نتایج بینگ

متاسفانه اطلاعات زیادی از الگوریتم و فاکتورهای موتور جستجوی بینگ برای رتبه بندی نتایج در دست نیست. و نظرات متفاوتی را میتوان از سوی متخصصین سئو در مقالات اینترنتی پیدا کرد. آنچه در اینجا مطالعه میکنید براساس تجربه و جمع بندی برخی از کارشناسان بوده و نمیتوان منبع و دلیل قابل استنادی برای آن ارائه کرد.

بک لینک تاثیر کمتری دارد

اگر 10 نتیجه اول در موتور جستجوی گوگل و بینگ را برای یک کلمه کلیدی خاص مقایسه کنیم. مشخصا سایت هایی که در بینگ رتبه مناسبی دارند. تعداد بک لینک های زیادی ندارند و به نظر میرسد که این موتور جستجو توجه چندانی به لینک ورودی سایت ها نداشته باشد.

خرید بک لینک از سایت های اسپم بی تاثیر است

با توجه به عدم توجه بینگ به تعداد لینک های ورودی، مشخصا خرید بک لینک یا تبادل آن تاثیری بر رتبه بندی شما نخواهد داشت. گوگل نیز به تازگی سعی بر کاهش اهمیت این فاکتور و مبارزه با خرید و فروش لینک دارد. در نتیجه پیج رنک سایت یا صفحه نیز بر نتایج آن بی تاثیر خواهد بود.

رعایت نکات مربوط به سئو مطالب

موتور جستجوی بینگ توجه ویژه ای به محتویات صفحه داشته و در مقایسه با گوگل نکات مربوط به on-page سئو را بسیار مهم میداند. اصول سئو مطالب برای گوگل و بینگ تفاوت چندانی نمیکند و در واقع براساس جلب رضایت کاربران و کارایی سایت تدوین شده اند.

توجه ویژه به اعتبار سایت

این خبر بدی برای وبلاگ ها و سایت های تازه تاسیس است، زیرا موتور جستجوی Bing توجه ویژه ای به اعتبار سایت و سن دامنه دارد. سایت هایی که اعتبار بالاتری دارند و در زمینه برندینگ خود فعالیت میکنند شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالا در نتایج بینگ دارا هستند.

تاریخ انتشار مطلب اهمیت زیادی ندارد

سرعت بینگ در ایندکس صفحات جدید به مراتب کمتر از گوگل است. همچنین برخلاف موتور جستجوی گوگل که به تاریخ انتشار و بروز بودن مطالب اهمیت ویژه ای میدهد، بینگ این فاکتور را چندان در نظر نگرفته و صفحاتی که زمان زیادی از انتشار آنها میگذرد نیز در صورت ارتباط مفهومی مناسب با عبارت جستجو شده شانس حضور در رتبه های اول تا سوم را دارند.

رابطه خوب با سایت های فلش

سئو و بهینه سازی سایتهایی که بر پایه فلش طراحی شده اند برای گوگل چیزی شبیه به یک کابوس است ولی بینگ ارتباط مناسبی با این سایتها داشته و قادر به تشخیص محتویات آنهاست.

در حال حاضر اطلاعات کاملی از الگوریتم موتور جستجوی آن در دست نیست و تنها با مشاهدات و حدس و گمان عمل میکنیم ولی یکی از مهمترین کارهایی که میتوان انجام داد ثبت سایت در وبمستر بینگ و توجه به دستورالعمل های آن است.

موتور جستجوگر بینگ، ویژگیهای کلیدی Bing، ویژگی های موتور جستجوگر بینگ، موتور جستجوی Bing، عوامل تاثیر گذار بر رتبه نتیجه Bing

منبع : ویکیپدیا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *