دسته راهنما در کتب

بازاریابی

دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل

دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل یکی از راههایی است که این روزها بسیاری از کسب و کارها برای در معرض دید قرار دادن محصولات و خدمات خود انجام می دهند. یکی از نکات مهمی که بسیاری از تبلیغ کنندگان در گوگل با آن مواجه می شوند عدم نمایش تبلیغات شان در نتایج جستجوی گوگل است. دلایل زیادی جهت عدم نمایش تبلیغات گوگل وجود دارددر مقاله قصد داریم ضمن بررسی دلایل مشکل عدم نمایش تبلیغات در گوگل، راههایی برای رفع این مشکل پیشنهاد دهیم.

چرا تبلیغات من در گوگل نمایش داده نمی شود ؟

این سوالی ست که معمولا در طول روز از کارشناسان گوگل ادز پرسیده میشود. با توجه به اهمیت این موضوع، سعی می‌کنیم در این مقاله به بررسی تمامی مواردی که باعث عدم نمایش تبلیغ در گوگل می شوند، بپردازیم. قبل از اینکه به سراغ مواردی که باعث عدم نمایش تبلیغ در گوگل ادز می‌شود برویم، ابتدا با ابزار Ad Preview Tool یک تست نمایش از کلیدواژه های خود بگیرید.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا تبلیغات خود را بر اساس زبان، منطقه جغرافیایی، و نوع دیوایس جستجو کنید.

در این بخش زبان مورد نظر را بر روی PERSIAN و کلیدواژه خود را در قسمت سرچ وارد و جستجو نمایید. با نمایش نتایج اگر تبلیغات شما در بین موارد نمایش داده شده قرار دارد، مشکلی در اجرای تبلیغ وجود ندارد اما اگر اینطور نیست مواردی وجود دارد که می‌‌‌توان بعد از بررسی آنها به دلایل عدم نمایش پی برد.

دلایل مختلفی برای عدم نمایش تبلیغات گوگل شما وجود دارد. برای بررسی بیشتر، این دلایل را به ۲ دسته دلایل عملکردی (performance) و غیرعملکردی (Non-performance) تقسیم می کنیم و در توضیحات جداگانه، به بررسی این مشکلات و راه حل آن ها می پردازیم.

مشکلات غیرعملکردی عدم نمایش تبلیغات در گوگل

منظور از «مسائل غیرعملکردی» این است که معمولا تبلیغات گوگل شما به دلایلی غیر از کیفیت تبلیغات، صفحات فرود (لندینگ پیج)، گروه های تبلیغاتی و … نشان داده نمی شود. به عبارت دیگر حتی اگر شما در اجرای تنظیمات فنی وبسایت و تنظیمات گوگل ادوردز بهترین عملکرد را داشته باشید، مشکلات دیگری وجود دارد که باعث عدم نمایش تبلیغات شما در نتایج تبلیغات گوگل می شوند. در ادامه ۷ مورد از مشکلات غیرمرتبط با عملکرد را بررسی می کنیم:

1. میزان اعتبار اکانت تبلیغات

اولین مورد برای بررسی این موضوع، اطمینان از مقدار اعتبار در اکانت است. اگر مانند بسیاری از تبلیغ کنندگان، هزینه حساب گوگل ادز خود را از طریق پرداخت های خودکار انجام می دهید، وقتی به آستانه پرداخت از قبل تعیین شده یا پایان دوره صورتحساب فعلی خود رسیدید، گوگل هزینه تبلیغات را از حساب شما کسر می کند. اگر به هر دلیلی گوگل نتواند هزینه را از شما دریافت کند، تبلیغات شما در نتایج جست‌وجو نشان داده نخواهد شد.

2. بودجه روزانه و پیشنهادات قیمت به ازای هرکلمه

همانطور که می دانید، برای هر یک از تبلیغات گوگل ادز خود باید بودجه روزانه تعیین کنید. اگر پیشنهاد حداکثر هزینه کلیک (CPC) که برای کلمه کلیدی خاصی تعیین کرده اید از بودجه کمپینی که در آن فعال هستید بیشتر باشد، تبلیغات شما برای جست‌وجوها مطابق با آن کلمه کلیدی نشان داده نمی شود. همچنین مشکل عدم نمایش می تواند به دلیل کم بودن نرخ پیشنهادی کلیک نیز رخ بدهد. رتبه آگهی شما در نتایج جست‌وجو به کیفیت عملکرد شما در یک کلمه کلیدی و نیز به میزان پیشنهاد شما بستگی دارد. اگر به بخش کلمات کلیدی حساب گوگل ادز بروید، می توانید از ابزارهای گوگل ادز برای تخمین میزان مناسب پیشنهاد و تاثیرات آن ها استفاده کنید.

برای این منظور می توانید در بخش Modify columnes گزینه Est. first page bid را انتخاب نموده تا گوگل قیمت پیشنهادی برای نمایش در صفحه اول را به شما بدهد.

3. حجم کم جست‌وجوی کلمات کلیدی

عدم واجد شرایط بودن کلمات، اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما به صورت ماهانه ترافیک کمی را ایجاد می کند، ممکن است تبلیغاتی که به آن کلمه کلیدی پیوند داده اید واجد شرایط نمایش نباشد. هنگامی که گوگل متوجه می شود که شما یک کلمه کلیدی با ترافیک کم را هدف قرار داده اید، آن را به طور موقت در حساب شما غیرفعال می کند. با استفاده از ابزار کیورد پلنر (که در ابزارهای حساب گوگل ادز موجود است)، سعی کنید کلمه کلیدی مشابه با حجم قابل توجه پیدا کنید.

4. اشتباه در برنامه ریزی و هدف گذاری

شما می توانید در برنامه ریزی کمپین های تبیغاتی خود به گوگل بگویید که تمایل دارید کدام روزهای هفته و ساعت های روز تبلیغات شما را نشان دهد. به تب برنامه زمانبندی کمپینی که دچار مشکل عدم نمایش شده است بروید و مطمئن شوید که تبلیغات خیلی محدود برنامه ریزی نشده است. در صفحه Ad Schedule، پارامترهای مکانی تبلیغات خود را نیز پیدا خواهید کرد. ممکن است تبلیغات گوگل شما فقط به این دلیل نشان داده نشود که میزان بازدید کلمات کلیدی کافی از منطقه جغرافیایی مورد نظر شما وجود ندارد.

5. تاثیر کلمات کلیدی منفی بر کلمات کلیدی فعال

کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند تا از نمایش تبلیغات خود در جست‌وجوهای نامرتبط جلوگیری کنید. کلمات کلیدی منفی می توانند در سطح گروه تبلیغات و سطح کمپین تنظیم شوند. اگر برخی از تبلیغات گوگل شما نشان داده نمی شود، ممکن است به این دلیل باشد که کلمات کلیدی منفی، بر کلمات کلیدی فعال شما اثر نامطلوب می گذارند.

6. توقف، حذف یا عدم تایید تبلیغ

ممکن است تبلیغات گوگل شما فقط به دلیل توقف موقت نمایش داده نشود. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را از وضعیت Paused به Enabled تغییر دهید. همچنین ممکن است تبلیغات شما به همراه گروه یا کمپین تبلیغاتی که در آن فعال بودند حذف شده باشد که در این صورت لازم است از ابتدا شروع کنید.

برای دیدن اینکه آیا به طور تصادفی چیزی را در حساب خود متوقف یا حذف کرده اید، کافیست به Change History بروید. اگر اطمینان حاصل کرده اید که چیزی متوقف یا حذف نشده است و همچنان تبلیغات نمایش داده نمی شوند، ممکن است تبلیغات شما مورد تایید قرار نگرفته باشند. بدیهی است که هر تبلیغی که مورد تایید قرار نگرفته است، قابل نمایش برای کاربران نیست. برای اینکه بدانید چگونه می توانید تبلیغات تایید نشده خود را اصلاح کنید و آن ها را به صفحه نتایج جست‌وجو برگردانید، خط مشی های تبلیغات گوگل را بررسی کنید.

۷. زیاد بودن تنظیمات پیشنهادی منفی

یکی از مشکلاتی که غالبا رخ میدهد استفاده بیش از حد از کلمات منفی می باشد مخصوصا کلمات منفی که بصورت Broad key استفاده می شود که می تواند تاثیر بسزایی بر روی عدم نمایش شما داشته باشد. ازطرفی تنظیمات منفی پیشنهادی اگر زیاد باشد ممکن است باعث کاهش رتبه آگهی شما گردد. اگر تنظیمات منفی پیشنهادی بسیار سختگیرانه باشد، ممکن است باعث عدم نمایش تبلیغات شما شوند.

مشکلات عملکردی عدم نمایش تبلیغات در گوگل

ممکن است عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل به سبب مشکلات عملکردی باشند. یعنی تبلیغات شما به این دلیل نمایش داده نمی شوند که استاندارد های گوگل در زمینه بهترین روش های تبلیغات PPC را رعایت نمی کنند. در ادامه این قسمت قصد داریم به بررسی مشکلات عملکردی بپردازیم:

1. عدم تمرکز گروه تبلیغات

هر یک از گروه های تبلیغاتی شما در گوگل از دو جزء اصلی تشکیل شده است: کلمات کلیدی و تبلیغات. دلیل اینکه گوگل کلمات کلیدی و تبلیغات را با یکدیگر مرتبط کرده است این است که وقتی یکی از کلمات کلیدی موردنظر شما توسط کاربری جست‌وجو می شود، گوگل می داند که لازم است یکی از تبلیغات شما که با کلمه کلیدی موردنظر مرتبط است را برای کاربر نمایش دهد. چگونگی عملکرد شما در کمپین آگهی به میزان ارتباط آگهی شما با درخواست کاربر بستگی دارد. هرچه آگهی شما بیشتر با نیاز کاربر مرتبط باشد و کلمات کلیدی متناسب با جست‌وجوی کاربر را بیشتر پوشش دهد، در نتایج جست‌وجوی غیررایگان رتبه بالاتری خواهد داشت. اگر کلمات کلیدی موجود در گروه تبلیغات شما با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند، عملا تضمین می شود که تبلیغ شما با درخواست کاربر مرتبط خواهد بود.

2. عدم بهینه سازی تبلیغات

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما با جست‌وجوی احتمالی کاربران مرتبط هستند. البته این مسئله تنها با ساخت گروه های تبلیغاتی پایان نمی پذیرد. به همان اندازه مهم است که نسخه تبلیغ خود را بهینه کنید. به طور خلاصه، بهینه سازی تبلیغ برای رتبه بندی بالا در نتایج جست‌وجوی غیررایگان به معنای درج کلمه کلیدی هدف در نسخه تبلیغات است. با نوشتن نسخه کپی که شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما است، به طور موثر این مسئله را به گوگل می فهمانید که آگهی شما با جست‌وجوی کاربر مرتبط است.

3. عدم بهینه سازی لندینگ پیج (صفحه فرود)

اگر صفحه مقصد آگهی شما (Landing Page) نتواند به کاربران در انجام کاری که به دنبال انجام آن هستند کمک کند، نتایج خوبی در تبلیغات بدست نخواهید آورد. به نیاز کاربران خود فکر کنید. آن ها در تلاشند چه کاری را انجام دهند؟ شما برای کمک به آن ها چه کاری می توانید انجام دهید؟ پاسخ شما به این سوالات است که محتوای صفحه فرود شما می سازد. هر چه در حل مشکلات کاربران با صفحات فرود خود بهتر عمل کنید، عملکرد بهتری در تبلیغات گوگل خواهید داشت. باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در صفحه فرود خود قرار دهید.

4. کم بودن میزان کلیک (CTR)

آخرین توضیح در مورد اینکه چرا تبلیغات گوگل شما نشان داده نمی شود نرخ کلیک (click-through rate) است. هر چه CTR تبلیغ شما بیشتر باشد، این بدان معنی است که پیام شما بهتر به کاربران منتقل شده است. گوگل به تبلیغ دهندگانی که تبلیغات جذاب برای کاربران قرار می دهند، پاداش می دهد که آن هم نمایش تبلیغات آن ها در نتایج بالاتر است. هرچه CTR شما برای یک تبلیغ (یا کلمه کلیدی) پایین تر باشد، انتظار می رود عملکرد ضعیف تری را در آن تبلیغات داشته باشید. اگر می خواهید شانس بیشتری برای موفقیت تبلیغات خود در گوگل داشته باشید، باید تبلیغات خود را به گونه ای بنویسید که کاربران را به کلیک کردن بر روی آن ها تشویق کند. اگر تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی شود و می توانید آن را به CTR پایین نسبت دهید، نگاهی دقیق به نسخه تبلیغات خود بیندازید و ببینید که آیا متن تبلیغ شما، به طور کامل پاسخگوی نیاز و سوالات کاربران هست یا خیر.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *