چگونه یک کمپین بازاریابی را ساماندهی کنیم هر کسی میتواند یک کمپین بازاریابی بسازد. اما کمترکسی میتواند یک کمپین بازاریابی موفق بسازد. ساماندهی یک کمپین تبلیغاتی موفق نیاز به دقت، تحقیق، تمرکز بر جزئیات و اجرای صحیح دارد. ساماندهی یک کمپین بازاریابی موفق با درک موقعیت خود در بازار آغاز میشود و با جزئیاتی مانند جمله بندی یک آگهی به پایان میرسد. حال ممکن است شما بخواهید در مورد لباس، دکوراسیون و .. تصمیماتی را اتخاذ کنید.
به خاطر داشته باشید که هیچ طرح بازاریابی همیشه به طور صد درصد موفق نمیشود و همیشه نقص هایی در کار وجود دارد اما شما باید به طور کامل قادر باشید که طرح بازاریابی خود یا نسخه های اینده آن را پیاده سازی کنید. برای ساماندهی یک کمپین بازاریابی میتوانید از راهنما و نکات زیر استفاده کنید:
طرح کمپین بازاریابی موفق
کسب و کارهای در حال رشد همیشه نیاز به یک برنامه ریزی مداوم برای کمپین های تبلیغاتی خود دارند. بازنگری در طرح کمپین های بازاریابی مانند تصمیم گیری برای طراحی یک کمپین بازاریابی از ابتداست.
گام اول:
- در ابتدا شما نیاز به یک تعریف مجدد از محصول یا خدمات خود دارید.
- محصول یا خدمات خود را با جزئیات کامل توصیف کنید.
- روی اینکه چگونه این محصول یا خدمت میتواند متفاوت باشد تمرکز کنید.
- بر روی فاکتور های اساسی محصول مانند قیمت، سرویس، توزیع و مناقصه تمرکز کنید.
- روی این موضوع تمرکز کنید که شما در حال فروش چه چیزی هستید و چرا مردم باید اقدام به خرید چنین محصولی کنند.
گام دوم:
- به بخش های مختلف بازار نگاه کنید و با خود بیاندیشید که در کدام بخش تقاضا برای محصول شما فروان تر است.
- تصمیم بگیرید که کدام نوع از خریداران به احتمال زیاد آن را خواهند خرید. (نوجوانان، جوانان و…).
- مشتری های هدف خود را با فاکتور هایی از قبیل سن، جنس، ترکیب خانواده، درآمد، موقعیت جغرافیایی، شیوه زندگی، الگو های خرید، اعتراضات خرید و اطلاعاتی از این قبیل دسته بندی کنید.
گام سوم:
- به فکر ایجاد یک استراتژی برای برقراری ارتباط با افراد باشید.
- به این پی ببرید که مشتریان هدف شما به چه چیز هایی علاقه دارند، چه چیز هایی میخوانند و گوش میدهند و شما باید چگونه اهداف تبلیغاتی خود را به خورد آنها بدهید.
- تصمیم بگیرید که چند وقت به چند باید با مشتریان تجدید میثاق کنید و پیام های بازاریابیتان را دوباره به گوش انها برسانید.
انتخاب رسانه مناسب – کمپین بازاریابی موفق
بعد از انجام این مراحل زمان انتخاب رسانه مناسب رسیده است. شما باید مشخص کنید که چه رسانه ای برای تبلیغ کسب و کار شما مناسب تر است و میتواند بازخورد بهتری برایتان داشته باشد. رادیو، تلویزیون، تبلیغات انلاین و… . این به این معنی نیست که شما باید یک تبلیغ تمام صفحه در روزنامه معروف بخرید. مانند کمپانی های تازه کار شما باید در ابتدا به دنبال لقمه ای به اندازه ی دهانتان باشید و از همان ابتدا هدفتان فروش در بازار های جهانی و انبوه نباشد. اطلاعاتی که شما باید در گام دوم از مرحله اول جمع آوری کنید به شما کمک خواهد کرد که شناخت بهتری بر روی مشتریان خود داشته باشید.
هدف تبلیغات خود را این قرار دهید که به کمک رسانه بهترین مشتریان را به سمت خود بکشانید و سپس بر روی جذب مشتریان بیشتر تمرکز کنید. برای مثال اگر شما کسب و کاری با موضوع فروش تجهیزات کامپیوتری به شرکت های کوچک دارید، شما باید در رسانه و وبسایت های مرتبط با کسب و کار خود تبلیغ دهید و اگر خواستید دامنه کاری خود را به فروش تجهیزات کامپیوتری به منازل گسترش دهید،البته همزمان با رشد کسب و کار شما یاد خواهید گرفت که چه رسانه ای برای کسب و کار شما کاربردی تر است.
ساختار کمپین بازاریابی موفق
فعالیتهای بازاریابی نیاز به برنامهریزیهای دقیق دارد به طوریکه هر مرحله از فرایند قبل از راهاندازی قابل درک باشد. از آنجا که یک کمپین بازاریابی به صورت تاکتیکی و بر اساس طرحی است شما نیاز به نقشهای از روند تاکتیکی تبلیغاتی اولیه تا رسیدن به نتیجه نهایی دارید. مراحلی برای اجرای کمپین بازاریابی وجود دارد:
- مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید: چه کسانی علاقمندید که جذب شوند؟
- هدف خود یا همان شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) را مشخص کنید: شما برای انجام دادن این کمپین چه میخواهید و چگونه عملکرد را اندازهگیری میکنید؟
- ارائه (offer)خود را مشخص کنید: چه انگیزهای توجه شما را جلب خواهد کرد؟
- کانال خود را شناسایی کنید: چه کانالهای رسانهای برای ترویج این پیشنهاد استفاده خواهید کرد؟
- صفحه فرود (landing page) بهینهای ایجاد کنید: چگونه برای جذب بازدید کننده اقدام میکنید؟
- ردیابی و نتایج سنجش: چگونه شما موفقیت خود را خواهید سنجید؟
نتیجهگیری
راه اندازی کمپین موفق بازاریابی چیزی نیست که شما بتوانید به سرعت انجام دهید و به نتایج برسید. برای هر آغازی باید برنامهریزی کرد و به خوبی قبل از شروع کمپین در مورد آن فکر کرد. بدون برنامهریزی مناسب، کمپین بازاریابی شما به احتمال زیاد شکست میخورد. بنابراین هیچ چیز مهمتر از برنامه بازاریابی نمیتواند در شناسایی اهداف به شما کمک کند. بدین صورت که با ردیابی برنامه بازاریابی خود میتوانید موارد مهمی در مورد شرکت خود، رقیبان و اهداف بلند مدت خود بدانید. بنابراین دانستن بهترین بازاریابی برای شما میتواند بسیار ضروری باشد. همچنین با استفاده از نقشه عملیاتی میتوانید در اداره استراژی بازاریابی خود اطلاعات مهمی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بازاریابی ویدئویی و راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی را مطالعه فرمایید.
کمپین بازاریابی چیست، چگونه یک کمپین بازاریابی موفق راه اندازی کنیم، ویژگی های کمپین های موفق بازاریابی، کمپین موفق بازاریابی
مطالب مرتبط
یک دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
آخرین مطالب کتب
اهمیت یادگیری مهارت نرم برای دانش آموزان
امروزه، با پیشرفت روزافزون فناوری مهارت نرم به یکی از عوامل مهم و تعیینکننده برای موفقیت در زندگی تبدیلشدهاند. در مدارس، دانشگاهها و محیط کاری یادگیری این مهارت بیشتر از هر مکان دیگری احساس میشود و نقش مهمی در موفقیت دانش آموزان دارد. در…
کمیپن سازی اینستاگرامی بسیار مفید هست. ما خودمون برای شرکت این کار را چندین بار انجام دادیم. با تشکر از وبسایت خوبتون