دسته راهنما در کتب

اینترنت

گوگل ادوردز چیست ؟ تبلیغات در Google AdWords

گوگل ادوردز چیست ؟ تبلیغات در Google AdWords

در صورتی که از ترافیک حاصل از جستجوی طبیعی، آن طور که انتظار دارید، نتیجه نمی گیرید. می توانید از کمپین های جستجوی پولی گوگل ادوردز استفاده کنید. با سرمایه گذاری روی کلیدواژه های درست، می توانید ترافیک قابل توجهی را به سوی وبسایت خود جذب کنید. درآمد حاصل از تبدیل هایی که به واسطه این ترافیک صورت می گیرند، با مقدار سرمایه ای که در این سیستم صرف تبلیغات کرده اید برابر یا از آن بیشتر است. به علاوه، سعی کنید از آپشن های پیشرفته مربوط به مکان یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ، و هر آپشن دیگری که به شما در جذب مخاطب هدف کمک می کند، بهره بگیرید.

گوگل ادوردز چیست

یک سرویس تبلیغات برخط، توسعه یافته توسط شرکت گوگل است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای نمایش نسخه‌ای مختصر از تبلیغات برای کاربران وب جهان‌گستر هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. روش گوگل ادوردز تا حدودی بر اساس کوکی‌ها و قسمتی نیز بر پایه کلید واژه‌های تعیین شده توسط تبلیغ‌کنندگان است.

این نتایج را در بالای صفحه، سمت راست آن‌ها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان میدهد. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شده‌اند. قابلیت‌های ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر است.

گوگل ادوردز سرویس تبلیغات گوگل منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بوده‌است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد سایتشان را در نتایج جستجو گوگل نمایش دهند. و سایت‌هایشان در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار آن‌ها می‌کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند.

هزینه کم تبلیغات گوگل نسبت به بازدهی

صاحبان سایتها می‌توانند با هزینه‌هایی کم کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید. اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید. می‌توانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جستجو باشید که کاربران با آن مواجه می‌شوند. باقی کار با شما و کیفیت وب‌سایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.

در روش گوگل ادوردز، گوگل جهت نمایش تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ دهنده است مبلغی کم نمی‌کند. و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم می‌کند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم می‌کند یک عدد ثابت و مشخصی نیست. بلکه با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر می‌کند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.

نحوه عملکرد گوگل ادوردز

عملکرد گوگل ادوردز

گوگل ادوردز، بسته به کلمات و میزان جستجوى یک کلمه، هزینه‌هايی را به کلمات تبلیغی تخصیص می‌دهد. در حقیقت این روش، رقیبی برای SEO است. قیمت تبلیغات بسته به شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغ و گیرایی موضوع و نسبت مشاهده به کلیک که به آن CTR گفته می‌شود تغییر می‌کند. تبلیغ ادوردز که یکی از بهترین انواع تبلیغات کلیکی است، برای کسب و کارهایی که وضعیت رقابتی دارند، بسیار مؤثر است. گیرایی تبلیغ و هدفمند بودن آن، عاملی است که بسته به شرایط صنعت تعیین می‌شود.

از طرفی میزان کلیک کردن روی آن، علاوه بر مورد فوق، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز هست. افزایش دهندگان آمار کلیک، افزونه‌ها یا extensionها هستند که ۲ نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است. یکی از این دو افزونه callout است که به تبلیغ دهنده این قابلیت را می‌دهد که ۲۵ کاراکتر بیشتر بنویسد. طبیعتاً افزایش تعداد حروف، در نمایش بیشتر مستقیماً تأثیرگذار است.

افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغ دهنده این امکان را می‌دهد. که علاوه بر صفحه ورود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند. و البته حجم تبلیغ، بزرگتر می‌شود و احتمال کلیک آن را افزایش می‌دهد.

در کل امتیازی که گوگل به تبلیغ می‌دهد در قالب quality score مشخص می‌شود که از ۱ تا ۱۰ رتبه‌بندی می‌شود. هرچقدر quality score بالاتر باشد، هزینه به ازای هر کلیک کاهش می‌یابد.

نکاتی بیشتر درباره گوگل ادوردز

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است. که تجارتهای مختلف با پرداخت پول در آن، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند. گوگل ادوردز صنعت بسیار بزرگی است و اگر هنوز وارد آن نشده اید، شرط می بندم برای استفاده از آن عجله دارید. باید در ابتدا به شما هشدار دهیم که استفاده از گوگل ادوردز بسیار ساده است، اما آسان نیست.

از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند. بنابراین بطور طبیعی، تبلیغات وبسایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی دارد.

با این حال، اگر مردم برای کلمه کلیدی انتخابی شما پیشنهاد پایین تری ارائه کنند. گوگل تمام پول شما را خرج نمی کند، بلکه سعی می کند Impression ها و پیشنهادات را بهینه سازی کند.

هزینۀ پرداختی بابت هر کلیک گوگل ادوردز (CPC)

می تواند پائین تر از پیشنهاد نهایی شما باشد. مخصوصاً اگر تبلیغات شما از کیفیت امتیاز خوبی برخوردار باشند. این امتیاز به عواملی مانند تجربۀ کاربر بروی Landing Pagee تبلیغاتی شما و ارتباط بین موضوع وب سایت و تبلیغتان بستگی دارد.

گوگل نمی خواهد تبلیغی بی کیفیت را به مخاطبان خود نمایش دهد حتی اگر آن تبلیغ بالاترین پیشنهاد قیمتی را دارا باشد. گوگل آنقدر به کاربران خود اهمیت می دهد که تبلیغی خوب و مرتبط از وبسایتی که مبلغ پائینی پیشنهاد میدهند را در نتایج جستجو نشان دهد.

یادگیری حرفه ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد. و بیشتر شرکت ها سرمایه خود را در آن از دست می دهند، زیرا برای بدست اوردن نتیجه به اندازۀ کافی صبور نیستند.

گوگل تعداد کلیک هایی که بر تبلیغات شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول می گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد. Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید. عددی که به دست می آید نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate یا CTR) شماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *