دسته راهنما در کتب

سئو

تعریف سئو SEO و بهینه سازی سایت

تعریف سئو SEO و بهینه سازی سایت

سئو چیست؟ بهینه‌سازی موتور جستجو یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. در واقع بهینه‌سازی موتور جستجو SEO به روش‌هایی اشاره دارد که برای بهبود جایگاه وب‌سایت در نتایج جستجوی صفحات موتور‌ جستجو در سایت‌هایی مانند گوگل، یاهو یا بینگ استفاده می‌شوند.

معمولاً وب سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.  بهینه سازی سایت ممکن است انواع مختلف جستجو را در بر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. « سئو » یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.

سئو سایت

هدف موتور جستجو این است که نتایج بی‌طرفانه‌ای برای شما فراهم کند تا اطلاعاتی را که لازم دارید، با بیشترین سرعت و دقت ممکن دراختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار موتورهای جستجو قادر هستند، همه‌ی اطلاعات آنلاین را تشخیص بدهند و آنها را با توجه به کیفیت و ربط‌‌شان رتبه‌بندی کنند. زمانی‌که موتورهای جستجو وبسایت‌ها را در یک جستجوی اورگانیک رتبه‌دهی می‌کنند، صدها عامل دخیل هستند. شگفت‌آور است که آنها می‌توانند میلیاردها داده‌ را در کمتر از ۰٫۵ ثانیه تحلیل کنند! فعالیت‌هایی که برای بهینه‌کردن وب‌سایت‌تان انجام می‌دهید، تأثیر مستقیمی برروی رتبه‌ی سئو سایت شما دارد.

سئو از دیدگاه بازاریابی اینترنتی

سیو یا بهینه سازی سایت به چگونگی کار موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند. و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت‌های نمایه‌سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک‌های ورودی، و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. به‌طور کل سئو به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

استراتژی سئو

قرارگرفتن در رتبه‌ی اول جستجوی گوگل یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. استراتژی سئو شما باید یک فرایند پیوسته باشد. با توسعه‌ی فناوری، موتورهای جستجو خود را با این تغییرات تطبیق می‌دهند والگوریتم‌شان را که مشخص می‌کند چگونه وبسایت‌ها رتبه‌دهی می‌شوند، تغییر می‌دهند. استراتژی سئو‌یتان را در کنترل خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که به‌روز است.

اگر استراتژی سئوتان را به‌خوبی حفظ کنید، می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان موفقیت‌های زیادی به همراه داشته باشد. نه‌تنها مشتری‌های کنونی خود را حفظ خواهید کرد، بلکه می‌توانید با قرار گرفتن در ۵ جستجوی اول برای کلیدواژه‌های مدنظرتان، ترافیک بیشتری به وب‌سایت‌تان جذب کنید. مشتری‌ها زمانی که به‌دنبال اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، می‌توانند شما و وبسایت‌تان را به‌راحتی پیدا کنند.

یک قانون عملی خوب برای اینکه استراتژی سئو را تحت کنترل داشته باشید، این است که تاکتیک‌هایی را که توسط رقبای شما استفاده می‌شود، بررسی کنید. کلیدواژه خودتان را در گوگل جستجو کنید و ببینید که چه‌کسانی به‌عنوان ۵ جستجوی اول بالا می‌آیند، سپس وبسایت آنها را بررسی کنید تا ببینید که چرا و چگونه در صدر رتبه‌‌بندی قرار گرفته‌اند. کتب، با کارکردن برروی اجزایی که در این مقاله مطرح کردیم، می‌توانید شروع خوبی برای بهبود رتبه‌تان در جستجوی گوگل داشته باشید.

استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

تقسیم بندی مراحل سئو یا بهینه‌سازی سایت

بهینه‌سازی یا سئو داخلی

استانداردهای مشخصی از سوی گوگل برای وب سایت‌ها تعریف شده‌ است و تمامی وب سایت‌ها ملزم به رعایت این استانداردها هستند. در سئوی داخلی وب سایت بر اساس استانداردهای گوگل، بهینه‌سازی می‌شود. منظور از کلمۀ سئوی داخلی این است که در این بخش تمامی تغییرات بهینه‌سازی در داخل وب سایت انجام می‌شوند.

آیتمهای مختلفی در بهینه سازی داخلی مورد توجه گوگل هستند. که می‌توانیم با بهینه‌سازی این آیتمها امتیازات مثبتی از گوگل دریافت کنیم و شانسمان را برای رسیدن به رتبه‌های اول افزایش دهیم.

بهینه‌سازی یا سئو خارجی

بهینه‌سازی خارجی، مجموعه اقداماتی است که در خارج از وب سایت انجام می‌شود تا وب سایت در کلمات کلیدی هدف به رتبه‌های برتر برسد. برای کار بر روی بهینه‌سازی خارجی نیازی به دسترسی به پنل مدیریتی وب سایت و کنترل پنل هاست وجود ندارد. زیرا تمامی مراحل بهینه‌سازی خارجی در بیرون از وب سایت انجام می‌شود. کار بر روی سئوی خارجی بسیار حساس و پیچیده‌تر از سئوی داخلی است. زیرا ممکن است با کوچک‌ترین اشتباهی، وب سایت مورد نظر از سوی گوگل جریمه شود و رتبۀ فعلی خود را نیز از دست بدهد.

تکنیک‌های کلاه سفید در مقابل تکنیک‌های کلاه سیاه

تکنیک‌های سئو می‌توانند به دو گروه عمده طبقه‌بندی شوند. تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب توصیه می‌کنند، و تکنیک‌هایی که مورد تأیید موتورهای جستجو نیست. موتورهای جستجو تلاش می‌کنند که اثر دسته دوم را کاهش دهند. هرز آگهی‌ها از آن جمله هستند. مفسران صنعتی و شاغلانی که از این تکنیک‌های سئو استفاده می‌کنند، آن‌ها را به سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه طبقه‌بندی کرده‌اند.

تکنیک‌های سئو کلاه سفید تمایل به تولید نتایجی دارند که مدت زمان زیادی برقرار هستند، در حالیکه تکنیک‌های کلاه سیاه پیش‌بینی می‌کنند که هنگامی که موتورهای جستجو سر از کارشان درآورند، وب سایت‌های آن‌ها در نهایت ممکن است بطور موقت یا دائم متوقف گردد. اگر از دستورالعمل‌های موجود جستجو پیروی کرده و فریبی در کار نباشد، یک تکنیک سئو کلاه سفید تلقی می‌شود. از آنجاییکه دستورالعمل‌های موتور جستجو به عنوان مجموعه‌ای از قوانین نوشته نشده است، این یک تمایز مهم و قابل توجه است.

سئو کلاه سفید  White Hat

در اصطلاحات فنی اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژیهای که از قوانين و راهنمایهای موتورهای جستجو تبعيت میکنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود. زيرا دليل آن اين است که يا اجرای بلند مدت دارد. و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌های صحيح جهت کسب رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه سیاه Black Hat

بعبارتی ديگر اصطلاح سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد. که به منظور فريب، بازي و دستکاری الگوريتم‌های موتورهای جستجو با هدف کسب رتبه‌بندی بالا، بکار میرود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقی هست و توسط هيچ موتور جستجویی تاييد نمی شود. و بکارگيری اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را برای هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولی میتواند. منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

سئو چیست؟ استراتژی سئو، اهداف سئو، سئوی کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، بهینه سازی سایت، سئو داخلی، بهینه سازی یا سئو خارجی، تکنیک های سئو، SEO

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *