دسته راهنما در کتب

کسب و کار

استراتژی کوکاکولا برای تشویق بازیافت بطری های پلاستیکی

استراتژی کوکاکولا برای تشویق بازیافت بطری های پلاستیکی

کوکاکولا برای ترغیب مشتریان خود  به بازیافت بطری های پلاستیکی، از اسکوتر سواری رایگان استفاده می کند.
در بیانیه ی مطبوعاتی ، کوکاکولا اذعان کرد که با شرکت حمل و نقل” Lime “همکاری می کند تا مصرف کنندگان را به بازیافت بطری های جدید خود که برای ساخت آن از پلاستیک ۱۰۰٪ بازیافت شده استفاده شده است، ترغیب کند. این شرکت ،یک دوچرخه یا اسکوتر برقی را به مدت 10 دقیقه رایگان برای مصرف کننده ها (کسانی که یک بطری کوچک نوشابه خریداری کرده و به صورت آنلاین تعهد می دهند که آن را بازیافت کنند) ، فراهم می کند.در مجموع ، کوکاکولا بیش از ۴۰.۰۰۰ کوپن اسکوتر سواری از طریق ایمیل ارائه می دهد.

بازیافت بطری های پلاستیکی توسط کوکا کولا

این مشارکت ، اندازه ی بطری های جدید مارک Cock را در یک دهه ی اخیر تقویت می کند و این در حالی ست که بر تلاش های پایدار شرکت مادر (Coca-Cola ) در زمینه ی بازیافت تکیه کرده است .

مشارکت کوکاکولا با این شرکت حمل و نقل باعث می شود تا این شرکت نیز از علاقه مندی خود به حرکت های کوچک استفاده کند -با وسایل نقلیه ی کوچک و سبک که با سرعتی کمتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند-برای تشویق به بازیافت ضمن تبلیغ بطری های کوچک جدید خود.

مصرف کنندگانی که محصول ۱۳.۲ اونسی ، که از 100٪ مواد پلاستیکی بازیافت شده (rPET)، تهیه شده و اخیراً در سراسر دنیا در دسترس قرار گرفته شده است را خریداری می کنند، می توانند برای بازیافت بطری بر روی یک میکروسایت شناخته شده، تعهد دهند و کدی را برای یک سواری رایگان با اسکوتر از اپلیکیشن شرکت Lime ، در ازای به اشتراک گذاشتن نام ، آدرس ایمیل و تاریخ تولد آنها دریافت کنند. جمع آوری داده ها در مورد مصرف کنندگان و افزایش حریم خصوصی و نگرانی های نظارتی به اولویت بزرگتری برای بازاریابان عمده تبدیل شده است.

با همکاری Lime ، کوکاکولا به طور خاص افراد ۶-۲۴ ساله را هدف قرار داده -جمعیتی که بیشترین علاقه را به جابجایی دارد- و مطالعاتی نیز در این زمینه انجام داده است. طبق مطالعه ی انجام شده ، چهل و چهار درصد از این افراد قصد داشتند سفرهایشان را نسبت به قبل از پاندمی، افزایش دهند. صرف نظر از سن ،آنها تمایل بیشتری به استفاده از دوچرخه برقی (۲۱) و اسکوتر برقی (۱۶) نشان دادند ، این نشان می دهد که کوکاکولا می تواند اقشار بیشتری از مردم را به این پروژه جذب کند.

مشارکت Lime بر اساس طرح “دنیای کوکاکولای بدون پسماند” (Coca-Cola’s World Without Waste) است ، که هدف آن جمع آوری و بازیافت 100٪ از بسته بندی هایی است که این شرکت تا سال ۲۰۳۰ در سراسر جهان می فروشد. این ابتکار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد ، پس از یک دوره اهداف از دست رفته و اهداف کاهش یافته از غول نوشابه ، که به خاطر آن با انتقاد شدید روبرو شده است. در حالی که اهداف دنیای بدون پسماند یک گام رو به جلو برای کوکاکولا است ، برخی از محیط بانان معتقدند بازیافت برای مهار بحران آلودگی پلاستیک کافی نخواهد بود.

کوکاکولا ادعا می کند ابتکار بازیافت جدید با Lime ، همراه با راه اندازی بطری های ساخته شده از پلاستیک بازیافتی ، باعث کاهش ۲۰ درصدی استفاده ی شرکت، از پلاستیک جدید نسبت به سال ۲۰۱۸ می شود.

شرکت های دیگر کتب ،اخیراً ابتکارات زیست محیطی خود را آغاز کرده اند ، مانند PepsiCo و P & G’s Tide. با این حال ، با تشدید مسائل آب و هوایی ، مصرف کنندگان از وعده های پوچ برند ها خسته شده اند. برند هایی که بیش از حد بر بازاریابی تلاش های پایدار خود متکی هستند ، به نظر خود سود رسان هستند ، در حالی که برند هایی که از رویکرد جامع تری استفاده می کنند و از پایداری برای تحول در تجارت استفاده می کنند ، ممکن است برای موفقیت مناسب باشند.

همکاری کوکاکولا با Lime در حالی انجام می شود که هزینه ی تبلیغات غول نوشابه به سطح قبل از همه گیری بازگشت. علاوه بر راه اندازی کمپین چند کاناله برای محصول جدید “بدون قند” که شامل تلاش های تجربی در رویدادهای ورزشی پاییز امسال می شود-کوکاکولا همچنین در فعالیت های دیجیتالی پر جنب و جوش، محافظه کارانه عمل می کند تا با مصرف کنندگانی که به طور فزاینده ای به این فناوری علاقه مند هستند، آشنا شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *