دسته راهنما در کتب

بازاریابی

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر توسعه کسب و کارهای حوزه سلامت

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر توسعه کسب و کارهای حوزه سلامت

توجه نکردن به دیجیتال مارکتینگ به معنای عدم دستیابی به یک نتیجه‌ی بزرگ و موفق برای کسب‌ و کارهاست. در گذشته، کانال‌های ارتباطی رسانه‌های جمعی، همچون تلویزیون و رادیو فعال‌تر از زمان حال بودند. مشتریان تنها در یک طرف برند مورد نظر خود را می‌دیدند و می‌شنیدند. بدون آنکه نیازشان بررسی شود و یا فرصتی باشد که بتوانند در مورد برند مورد نظر خود گفتگو کنند.

به طور کلی هدف سلامت دیجیتال توسعه سیستم‌های به هم‌ پیوسته برای ارتقای استفاده از تکنولوژی‌های محاسباتی، دستگاه‌های هوشمند، تکنیک‌های آنالیز محاسباتی همچنین رسانه‌های ارتباطی است. این امر برای یاری رساندن به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و کارمندان آنها به‌منظور مدیریت بیماری، ریسک‌های سلامتی و ارتقا سلامتی و رفاه مردم است.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر تجارت در حوزه پزشکی

طی چند سال گذشته، ما به طور پیوسته شاهد رونق بازاریابی دیجیتال بودیم. تقریباً هر صنعتی، استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را وارد برنامه های بازاریابی خود کرده است. صنعت بهداشت و درمان، نیز مانند صنایع دیگر، برای پیشرفت کسب و کار خود و سودآوری در عرصه تکنولوژی از قافله عقب نمانده است.  استراتژی دیجیتال مارکتینگ پزشکی هم باید با توجه به مخاطبان هدف آن‌ها طراحی شود.

بازاریابی دیجیتال نقش مهمی در رونق کسب و کارهای پزشکی و برندسازی پزشکی دارد. در این راستا استفاده از خدمات یک شرکت دیجیتال مارکتینگ با تجربه کمک شایانی به شما میکند. و نقش مهمی در پیاده سازی استراتژیهای بازاریابی جهت موفقیت کسب و کارهای حوزه پزشکی و کمک به رشد و معرفی خدمات آنان میکند.

طراحی سایت پزشکی

خدمات پزشکی و درمان به صورت آنلاین به طرز چشمگیری در حال افزایش است. پزشکان و متخصصان می توانند برای معرفی تخصص و خدمات خود اقدام به طراحی سایت پزشکی کنند. طراحی وبسایت پزشکی در واقع نوع خاصی از طراحی سایت است که ساختار و چارچوب طراحی در آن عمومی است. اما سبک طراحی و سناریو ایجاد سایت پزشکی بر اساس حرفه پزشک و نیاز این حرفه انجام می شود. در واقع می توان گفت که طراحی وب در این حوزه به گونه ای انجام می شود که ماهیت این حرفه را بتواند به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

طراحی سایت بیمارستانی و مراکز درمانی

امروزه اغلب مراکز درمانی کشور اقدام به طراحی سایت نمودند. چراکه به اهمیت وجود وب سایت ها در تسهیل و تسریع انجام خدمات درمانی به بیماران پی بردند. بیمارستان ها به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی، از جمله مراکزی هستند که در طراحی سایت پیشگام هستند. طراحی سایت بیمارستانی مزایای بسیاری دارد که از جمله  آن می توان به ممانعت از تجمع و سردرگمی بیماران در بیمارستان ها با ارائه اطلاعات کامل در خصوص خدمات و امکانات، امکان اخذ نوبت آنلاین از پزشکان. امکان معرفی کامل پزشکان و سوابق آنها، امکان دسترسی به آدرس، شماره تلفن ها و لوکیشن بیمارستان و … اشاره نمود.

خدمات بازاریابی پزشکی
بازاریابی آنلاین پزشکی

طراحی سایت برای شرکتهای حوزه پزشکی

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر تجارت در حوزه سلامت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و گسترش کسب و کارهای آنلاین در حوزه پزشکی و با توجه به حجم وسیع مبادلات تجاری در بستر اینترنت بسیاری از شرکت ها تمایل دارند که علاوه بر بازار فیزیکی به بازار پر اهمیت و پر رونق آنلاین نیز وارد شوند تا بتوانند هرچه بهتر سهم بازار خود را حفظ و یا آنرا گسترش دهند. می توان گفت طراحی سایت باکیفیت و حرفه ای یکی از مهمترین استراتژی ها جهت معرفی کسب و کارهای فعال پزشکی است. جهت معرفی دستاوردها، کالاها و خدمات پزشکی به مشتریان می باشد.

امروزه شرکتهای فراوانی در حال ارائه خدمات مختلف به پزشکان و کلینیکهای درمانی می باشند. باتوجه به تنوع و وسعت کالاهای پزشکی داشتن یک وبسایت خوب برای معرفی کالاها و خدمات و معرفی شرکت بسیار ضروری بنظر می رسد. تیم دیجیتال مارکتینگ بابون با سالها تجربه و ارائه نمونه کارهای مختلف در حوزه پزشکی آماده ارائه خدمات باکیفیت به شما عزیزان می باشد.

از جمله خدمات دیجیتال مارکتینگ در حوزه پزشکی

  • طراحی سایت اختصاصی پزشکی
  • بازاریابی پزشکی از طریق موتور جستجو (سئو)
  • برندینگ تخصصی برای پزشکان
  • طراحی هویت بصری و لوگو
  • طراحی و ساخت موشن گرافی های تاثیر گذار
  • تبلیغات آنلاین و تبلیغ در شبکه های اجتماعی
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • عکاسی و ساخت تیزر تبلیغاتی
  • تولید محتوا

امکانات سایت بیمارستانی

طراحی سایت بیمارستانی به جهت دستیابی به اهداف متفاوتی قابل انجام است. اما کلی‌ترین و مهم‌ترین هدف طراحی وب سایت برای بیمارستان‌ها. ساده‌تر نمودن و تسریع در انجام فرایندهایی است که باید به صورت حضوری در محیط بیمارستان انجام شود. بیماران بسیاری مدت زمان زیادی را در صف‌های طولانی بیمارستان به جهت دریافت نوبت یا ویزیت پزشک سپری کرده‌اند.

از جمله امکانات سایت پزشکی و بیمارستانی می توان به مواردی از جمله نوبت دهی آنلاین، جدول برنامه کاری پزشکان، سیستم نگهداری پرونده بیماران. امکان پرداخت آنلاین، معرفی امکانات و خدمات بیمارستان، اشتراک گذاری مقالات و مجلات پزشکی به روز دنیا. اشتراک گذاری آدرس، شماره تلفن و لوکیشن بیمارستان و … اشاره نمود.

برخی از فعالیت های بازاریابی پزشکی

تولید محتوا

تولید محتوا پزشکی جذاب و مفید برای کاربران اصلی ترین موردی است که باید برای ارتقای کسب و کار پزشکی خود به آن اهمیت دهید. بنابراین چگونه می توانید در تجارت پزشکی از بازاریابی محتوا استفاده کنید؟ به دنبال خلق یا تولید چه نوع محتوایی باید باشید تا بتوانید ترافیک بیشتری کسب کنید که منجر به جذب مشتریان بیشتر شود؟ ایجاد یک بلاگ معتبر در سایتتان مکان خوبی برای شروع است. همکاری با افراد حرفه ای در این زمینه می تواند شانس شما را برای تولید محتوا باکیفیت و در نتیجه جذب مخاطبان بیشتر افزایش خواهد داد.

ساخت ویدیوهای آموزشی کوتاه و ساده نیز اقدامی مهم در جذب مشتری و دیجیتال مارکتینگ پزشکی است. درج ویدیوها در وبسایت و شبکه های اجتماعی مخصوص، باعث ایجاد ارتباط و تعامل و جذب مخاطبان می‌شود.

شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به شما کمک می‌کند با مشتریان بالقوه و بالفعل در ارتباط باشید. و با نیازهای آن‌ها آشنا شوید تا با کمک آن یک استراتژی بازاریابی آنلاین قدرتمند برنامه ریزی کنید. همچنین اینستاگرام پزشکان، فرصتی عالی برای معرفی خدمات و مهارت‌های درمانی و پزشکی است. تصاویر و ویدیوهای آموزشی، نمایش تصاویر و ویدیوهای قبل و بعد بیماران. نمایش پشت صحنه فعالیت‌ها، لایوهای پرسش و پاسخ و بسیاری کاربردهای دیگر است.

تبلیغات و بازاریابی آنلاین

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین را می توان یکی از به روزترین شاخصهای گسترش کسب و کار دانست که به کمک انواع بزینس ها آمده و توانسته به شکل موثری باعث شکوفایی و رونق آنها شود. در این میان تبلیغات برای پزشکان نیز اهمیت پیدا میکند. و هر پزشکی با هر تخصصی می تواند خود را معرفی کند تا مخاطبانش را جذب کند. تبلیغات آنلاین به گونه های مختلفی از قبیل ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل و شبکه های اجتماعی و دیگر روشها انجام پذیر است که در این میان بهره بردن از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باتجربه برای اثر بخشی کمپین های تبلیغاتی پیشنهاد می شود.

منبع : ایلنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *