دسته راهنما در کتب

بازاریابی

آیا به دنبال ایجاد یک فروش حرفه ای در سازمان خود هستید؟

آیا به دنبال ایجاد یک فروش حرفه ای در سازمان خود هستید؟
فروش حرفه ای سازمانی

فروش به عنوان قلب تپنده و شریان اصلی حیات سازمان ها اهمیت فوق العاده ای در رونق، توسعه و بهبود آنها دارد. تحقیقات سال 2014 در دانشگاه Yale”” آمریکا نشان می دهد. که 70% از سازمان های سودآور در این کشور، سرانه آموزش فروش بیش از 100 ساعت در سال را تجربه کرده اند. سازمان ها بدون فروش و بازاریابی اثر بخش، بقا نخواهند داشت و رو به افول میروند و در نهایت ممکن است ورشکسته شوند.

ایجاد یک فروش حرفه ای در سازمان

آیا میخواهید در صنعتی که در آن فعال هستید فروش موفقی را کسب نمایید؟

با توجه به دغدغه سازمان ها، کسب و کارهای امروزی فروشندگانی حرفه ای مى طلبند. که با استفاده از مهارت های حرفه ای فروش بتوانند سازمان را به سمت تعالی و رشد سوق دهند. فروشندگان حرفه ای میبایست با ایجاد توانمندی های ذیل مهارت های فروشندگی خود را بهبود بخشند.

نیاز سنجی و درک نیازهای مشتریان:

یک فروشنده حرفه ای قبل از آنکه وارد فرآیند مذاکره و فروش بشود. میبایست بتواند نیاز مشتری را به راحتی تشخیص دهد. حتی قبل از اینکه مشتری واضح نیازش را بیان کند با آگاهی از سیستم ذهنی فرد، نیازش را حدس بزند.

مهارت های ارتباطی:

هر ارتباطی که یک فروشنده با مشتری برقرار می‎کند. از ابزارهای کلامی و غیر کلامی تشکیل میشود. در مهارت های ارتباطی، فروشندگان حرفه ای میایست  سه مهارت ارتباطی مهم  را در فروش کسب کنند. که شامل مهارت پرسشگری ، مهارت شنیدن موثر و مهارت زبان بدن است مد نظر قرار دهند.

متقاعد سازی فروش:

ما همواره در زندگی در چرخه متقاعدشدن و متقاعد کردن قرار داریم و دوس داریم دیگران را نسبت به آن‌چه به نظر خودمان درست است متقاعد کنیم . متقاعد سازی مشتری در فروش حرفه ای، فروشندگان حرفه ای با بکارگیری این اصول می توانند احتمال موفقیت در مذاکرات را افزایش دهند.

فروش سازمانی

تکنیک های کمی فروش:

یکی از مهمترین  ضعف ها و چالش هایی که سازمان ها در واحد فروش به آن دچار می باشند. عدم آشنایی مکفی با تکنیک های کمی فروش و نحوه استفاده از آن ها می باشد.  فروشندگان حرفه ای میبایست بصورت کاملا تخصصی به تکنیک های کمی فروش که شامل حاشیه سود ، پروموشن و نحوه طبقه بندی مشتریان است آشنا باشند.

مدیریت اعتراضات مشتریان:

یکی از مسائل حائز اهمیت در فروش مهارت‌های پاسخگویی به اعتراضات و بهانه‌های مشتری است. فروشندگان حرفه ای اعتراضات مشتریان را فرصتهایی برای کسب پیشنهادات جدید می دانند و با آن برخورد شایسته می کنند. فروشندگان حرفه ای می توانند با اجرای درست این مهارت می توانند تهدیداتی پیش رو را تبدیل به فرصت تبدیل به فرصت نمایند.

وفادار سازی مشتریان:

در فضای حاکم رقابتی امروز در بازار که مشتری ارزشمندترین دارایی هر کسب و کار محسوب می شود. تلاش بر جذب مشتریان وفادار به معنای جذب مبلغان و سفیرانی است. که محصولات و یا خدمت شما را با دیگران معرفی می نمایند. با توجه به اینکه هزینه جذب مشتری جدید تقریبا 5 الی 25 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است. لذا فروشندگان حرفه ای میبایست با رویکرد وفادارسازی مشتریان اقدام به حفظ مشتریان فعلی بنمایند.

آموزش دوره جامع فروشندگی حرفه ای توسط آکادمی رسا:

آکادمی رسا با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه مشاوره و آموزش  به کمک اساتید به نام و نخبگان حوزه فروش به شما کمک میکند در مسیر جذاب یادگیری و توسعه مهارت‌های فروشندگی رشد و توسعه روزافزون را رقم بزنید.

در دوره جامع فروشندگی حرفه ای که توسط تیم آکادمی رسا طراحی شده است. بر آنیم با نگاه کاربردی مهارت های فروشندگان را ارتقا دهیم و آنها را تبدیل به فروشندگان حرفه ای نماییم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *