دسته راهنما در کتب

اینترنت

گوگل آنالیز یا گوگل آنالیتیکس چیست ؟

گوگل آنالیز یا گوگل آنالیتیکس چیست ؟

گوگل آنالیز Google analytics یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می‌دهد. گوگل آنالیتیکس برای بازاریابان و وبمسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می‌شود. این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیز چیست ؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان گوگل برای آمار سایت است و گزارش هایی از ترافیک سایت شما می دهد. در واقع گوگل آنالیز از سرویس های رایگانی است که از طرف گوگل در دسترس وبمستران و مدیران وب سایت ها قرار گرفته و با ارائه ی اطلاعات مختلف از جمله موارد مرتبط با میزان بازدید ها و رفتارهای کاربران می توانند به یک تحلیلگر و یا سئو کار کمک نمایند تا با استفاده از این اطلاعات ، روش های جدیدی در جهت پیشرفت دادن وضعیت سئو و افزایش بازدید سایت انتخاب نماید.

گوگل آنالیز یا گوگل آنالیتیکس به طور مستقیم به تحلیل و آنالیز موارد مرتبط با کاربرانی خواهد پرداخت که از سایت شما بازدید دارند و اطلاعات مختلفی مانند صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده ، فعالیت های کاربران، زمانی که حضور دارند و مسیر خروجی آنها را در اختیار ادمین قرار می دهد. به همین جهت استفاده از گوگل آنالیز یک روش بسیار عالی به منظور نظارت بر میزان بازدید های انجام شده از صفحات داخلی و صفحه اصلی وب و نیز یک ابزار قدرتمند برای تحلیل بهینه سازی وب سایت است.

گوگل قابلیتی را برای افرادی که از سرویس AdWord استفاده نمی کنند فراهم آورده تا بتوانند بصورت رایگان با افزودن یک کد جاوا در سایت خود،در گوگل آنالیز عضو شوند.نکته ای که وجود دارد و شما می توانید با توجه به آن آمار بازدید سایت خود را بالا ببرید ،این است که شما با بررسی کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید ،که چه موضوع هایی بیشتر مورد جستجوی بازدیدکنندگان شما بوده است و بیشتر به آن موضوعات بپردازید.

هر کدام از کاربران اینترنتی به عنوان یک وضعیت مشتری در نظر گرفته می شود و نیز در بهترین حالت می توان متقاضی دریافت خدمات یا خرید محصولاتتان باشد وبه بهبود در وضعیت سود آوری اقتصادی کسب و کارتان کمک نماید، به این ترتیب زمانی که گوگل آنالیتیک به عنوان ابزار راهنمای کنترل و بررسی رفتار بازدید کنندگان و تحلیلگر آماری بازدیدهای تحت وب استفاده نمایید می توانید بفهمید که چه زمانی بیشترین بازدید از کدام یک از صفحات داخلی سایت صورت گرفته است و محبوب ترین اطلاعات و مطالب و یا محصولات شما از دید کاربران اینترنتی کدام است ؟ و نیز بازاریابان اینترنتی با بررسی این گزارشات می توانند تشخیص دهند که چه نوع تبلیغاتی در فضای مجازی موجب شده است تا بر تعداد بازدیدکنندگان سایت افزوده شده است .

با این وجود شما می توانید با برخورداری از یک تحلیل درست، استراتژی و راهکارهای جدید را برای رسیدن به هدف خود در بازه ی زمانی مشخص تعیین نمایید و گوگل آنالیز با ارائه گزارشات تخصصی یک راهنما در جهت تحقق اهداف شما خواهد بود . 

امکانات گوگل آنالیز یا گوگل آنالیتیکس

از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.

گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید.

این سرویس که از تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ بر روی کاربرانی ایرانی بسته شده بود، از تاریخ ۲۵ اردیبهشت در پی رفع تحریمها علیه ایران، به روی کاربران ایرانی باز شد. شایان ذکر است همزمان با بازگشایی گوگل آنالیتیکس به روی کاربران ایرانی برخی دیگر از سرویسهای گوگل نیز، برای مردم ایران باز شد. در حال حاضر این سرویس همچنان همانند خیلی از محصولات گوگل برای برنامه نویسان برای کاربران دارای آی پی ایران بسته هست.

باقرار دادن گوگل آنالیز در سایت خود به گوگل اجازه می دهید که اطلاعات شما را بهتر بررسی کند و در جستجو ،سایت شما را بالاتر نشان دهد و این باعث می شود که هر روز بازدید شما افزایش پیدا کند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *