دسته راهنما در کتب

سئو

سئو بیش از حد چیست؟

سئو بیش از حد چیست؟

سئو بیش از حد یا بهینه سازی بیش از حد سایت. تا کنون بارها این کلمات را شنیداید که بهینه سازی زیاد میتواند اثر معکوس داشته باشد. حتما همین طور است کسانی که یادشان میاید یک زمان اگر شما در مطالب خود کلمات کلیدی بیشتری استفاده میکردید. هم رتبه بهتری بدست می آوردید و هم بیشتر درمعرض دید قرار میگیرید.

با استفاده از برچسب های زیاد که باعث میشود سایت شما ایندکس بیشتر داشته باشد. یا استفاده از تگ ها به صورت مصنوعی در متن، پس چرا بهینه سازی موتورهای جستجو به این شکل سخت شد. تا جاییکه بعضی مواقع بعضی ها از فهمیدن این علم نا امید شدند. گوگل متوجه شد بسیاری از سایتها بصورت مصنوعی و ربات محور محتوا تولید میکنند و در صدد محدود کردن این روش ها شد.

  سئو یا بهینه سازی بیش از حد

اگر شما از لینکهای داخلی زیادی استفاده کنید شاید اثر عکس این حرکت برای شما مشهود باشد. اگر شما زیاد از روش های مصنوعی استفاده کنید خیلی زود از نتایج صفحات اول خط میخورید.

مت کات میگوید که سایت ها بجای اینکه محتوایی مفید داشته باشند محتوایی خسته کننده و مصنوعی تولید میکنند. درست است که شما باید همه راه های درست را استفاده کنید. اما این به این معنی نیست که آنقدر زیاده روی کنید که خزنده ها به رفتار شما مشکوک شوند.

گوگل میتواند بفهمد شما در کل سایت دارید روی یک کلمه دقیقا کار میکنید. شاید بهینه سازی بیش از حد در این جا خیلی معنایی نداشته باشد. اما باور کنید گوگل نیازمند رفتار بسیار واقعی و نزدیک به اصولی شما است.

اگر حتی اشاره ای مستقیم به کلمه ای داشته باشید گوگل میفهمد. یکی از روش های که خیلی در گذشته تعیین کننده بود. لینک به دامنه اصلی با کلمه کلیدی بود. اخیرا سایتهای که به این شکل عمل کردند به شدت ازطرف گوگل جریمه شدند. یکی دیگر ازمواردی که درگذشته بسیار مورد استفاده بود (سئو بیش از حد) استفاده از تگ های عنوان بسیار زیاد بود.

گوگل روز به روز معنا گرا تر میشود و عنوان ها و توضیحات مطالب روز به روز تاثیر کمتری می یابند. حتما دنبال مطلب بوده اید که لینک اول در جستجو عنوانی شبیه به جستجوی شما داشته است. ولی لینک یک بوده است پس استفاده به صورت افراطی یک کلمه در عنوان شاید اثر عکس بدهد.

مسئله پاپ آپ است استفاده از این ابزار هم برای سایت مقصد هم برای سایت مبدا بسیار مضر است. و میتواند سایت را با جریمه های فراوانی از سمت گوگل همراه کند.

آشنایی با برخی از اشتباهات سئو بیش از حد

تمرکز موضوعی فدای بازدید کننده

سئو بیش از حد: بارها شنیدید که سایتی که تمرکز بر موضوعی دارد بسیار خوب میتواند در همان موضوع رشد کند. اما بعضی دوستان وقتی میبینند مثلا فلان موضوع یا مطلب بازدید زیادی دارند مطلب در مورد ان میگذارند تا بازدید کننده جذب کنند.

چه اتفاقی می افتد، اکثرا مقالات این سایتها رتبه نمی آورند و تمرکز موضوعی خود را از دست میدهند. وقتی وارد بعضی سایتها میشوید ممکن است گمراه شوید و ندانید موضوع و کلیت سایت چیست. به خاطر همین رتبه خوبی ندارند پس برای کسب بازدیدکننده از این شاخه به ان شاخه نپرید کار جالبی نیست.

انکر تکست های بی مورد

استفاده از لینک های متن دار داخلی یا انکرتکست اگر از حد خوب بگذرد اثر معکوس دارد. مثلا استفاده از کلمه کلیدی شما برای دریافته امتیاز به صورت زیاد در یک مطلب میتواند جلوی رشد سایت شما را بگیرد. درواقع شما باید از لینک های داخلی برای استفاده بهتر و باقی ماندن کاربر در سایت استفاده کنید.

نکته مهم لینک به منابع معتبر است برخی از وب مستر ها به سایتهایی لینک میدهند که خیلی قدرتمند نیستند. و در حوزه موضوعی شما برجسته نیستند و این میتواند نکته منفی برای مطلب و رشد شما به شمار بیاید.

استفاده بیش از حد از تگ های عنوان

همان طور که میداند تگ های عنوان اگر درست استفاده شود میتواند تاثیر خوبی داشته باشد. اما بعضی دوستان با تکرار زیاد تگ h2 و استفاده بیش از یک بار از تگ h1 میخواهند. بعضی از مطالب را برجسته کنند تا بهتر مشاهده شوند.

اما جالب است بدانید استفاده بیش از حد و غیر اصولی از این موارد نه تنها سایت را رشد نمیدهد. بلکه باعث میشود خزنده ها متوجه شوند که شما میخواهید انها را فریب دهید.

استفاده از لینک های اسپم

بدترین نوع از بهینه سازی بیش از حد استفاده از لینک ها زیاد و بی کفیت است که برای یک انکر تکست ان هم یک شبه باشد درست است که بهترین تکنیک سئو لینک بیلدینگ است اما ان هم راهی دارید و به این شکل نیست که شما مثلا از یک نوع لینک سازی استفاده کنید استفاده از لینک های اسپم و نرم افزار های بک لینک ساز از روش ها بهینه سازی بیش از حد است مثلا نرم افزار 500 هزار بک لینک که واقعا دوران اینطور حرف ها تمام شده است و استفاده از این روش ها به زودی شما را به دردسر می اندازد.

استفاده بیش از حد تبلیغات

خیلی وقتها برای اینکه ما درامد بیشتری ازسایتمان داشته باشیم از تبلیغات زیادی استفاده میکنیم. اینکار یک نکته منفی است مخصوصا در بالای سایت که نکته منفی محسوب میشود.

ممکن است اینکار موجب شود که بازدید کننده به سایت شما باز نگردد. شاید در شروع درامد خوبی داشته باشید اما توسط کاربران و هم متورهای جستجو مورد جریمه قرار میگیرد. کلا گوگل با سایت های تبلیغاتی که صرفا تبلیغاتی هستند رابطه خوبی ندارد.

سال هاست که گوگل روی محتوا مفید تمرکز کرده است البته هنوز هم خیلی مانده تا به بهترین نتیجه برسد. اما روز به روز به سمت کیفیت محتوا و تاثیر آن در سئو تمرکز دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *