دسته راهنما در کتب

سئو

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل ادوردز

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل ادوردز

تفاوتی نمی کند که کسب و کار شما مربوط به چه حوزه ای باشد. بدون شک شما در دنیای اینترنت رقبایی دارید که پیش از شما فرایند سئو و بازاریابی را شروع کرده اند. شاید دسترسی به صفحات اول گوگل در بسیاری از کلمات کلیدی برای شما که کسب و کار نوپایی دارید کار طاقت فرسا و مشکلی باشد. تبلیغات گوگل این امکان را به شما می دهد که بدون طی کردن فرایند سئو به صدر نتایج جستجو دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر، افزایش حضور شرکت‌ها و افراد در اینترنت و در نتیجه‌ افزایش رقابت آنلاین، تبلیغات در گوگل و قرار گرفتن در مقابل چشم مشتریان، به موضوع مورد بحث بازاریابان تبدیل شده است. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای معرفی و فروش محصولات خود از این روش استفاده می‌کنند.

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

چرا برخی از مدیران وب و بازاریابان هنوز از استفاده از تبلیغ گوگل خودداری می کنند. مقاله حاضر درباره باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز می باشد. ما تلاش کردیم این باورها که درباره تبلیغات گوگل شکل گرفته را مطرح کنیم و به چالش بکشیم.

مردم بر روی تبلیغات گوگل کلیک نمی‌کنند!

این نخستین دلیل و از بزرگترین باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز است. به یاد داشته باشید که گوگل یک شرکت تجاری معروف است و تقریباً، هر کسی می‌تواند با کمی جستجو به سوابق مالی آن دست یابد. پس اگر سؤالی درباره میزان درآمد گوگل از تبلیغات ادوردز داشته باشیم به راحتی به آن دست پیدا می‌کنیم.

همان‌طور که می‌دانید هزینه تبلیغات گوگل بر اساس معیاری به نام PPC (پرداخت به ازای کلیک) محاسبه می‌شود. با این وصف، به نظر شما میزان درآمد روزانه گوگل چقدر است؟ 1 میلیون دلار؟ 10 میلیون دلار؟ آیا باور می‌کنید گوگل روزانه از سیستم تبلیغات گوگل خود، بیش از 100 میلیون دلار درآمد دارد؟

اگر میانگین هزینه برای هر کلیک را در حدود 1 تا 2 دلار در نظر بگیریم، به حداقل 50 میلیون کلیک در روز می‌رسیم. پس، مردم واقعاً بر روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند. گوگل نیز به‌طور دائم با بررسی و سنجش نحوۀ نمایش تبلیغات خود، سعی دارد کاربران را ترغیب کند که بر روی تبلیغات ادوردز بیشتر کلیک کنند.

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

گران بودن تبلیغات گوگل ادوردز

یکی دیگر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز، شایعات مرتبط با هرینه‌ی آن است. بسیاری معتقدند که تبلیغات در گوگل ادوردز، به‌نوعی هدر دادن سرمایه است! در حقیقت، تبلیغات گوگل روشی نسبتاً گران اما موثر در بازاریابی اینترنتی

هرچند تبلیغات در گوگل هزینه نسبتاً بالایی دارد اما تجربه ثابت کرده است که این روش در صورت به کارگیری اصولی، در مقایسه با بسیاری از ابزارهای بازاریابی آنلاین بازدهی بیشتری دارد. بسیاری از برندهای معتبر به صورت مستمر و گسترده از تبلیغات گوگل در کنار ایمیل مارکتینگ به منظور افزایش فروش و جذب کاربران جدید استفاده می کنند.

مطمئناً تبلیغ در گوگل ادوردز، هزینه دارد و بسیاری از بازاریابان زمانی که شروع به ارائه تبلیغ در ادوردز می‌کنند ممکن است تمام سرمایه خود را به آن اختصاص ندهند زیرا اعتماد کافی به آن ندارند، اما مهم است به یاد داشته باشید تمام شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی، شامل هزینه می‌شوند. در این میان آنچه اهمیت دارد، بازگشت سرمایه پس از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی است. با این وصف، پیش از رها کردن گوگل ادوردز به عنوان یک شیوه پرهزینه، بهتر است دلایل افزایش هزینه آن را پیدا کنید.

متأسفانه زمانی که حساب کاربری بیشتر مشتریان گوگل ادوردز را نگاه می‌کنیم متوحه می‌شویم که آنها، تبلیغات خود را در حالت پیش‌فرض و ابتدایی انجام می‌دهند و مدیریت حساب خود را به افرادی نامناسب و بی‌تجربه می‌سپارند. در نتیجه، هزینه‌ی سرسام‌آور تبلیغات آنها چندان عجیب و دور از انتظار نیست.

هزینه تبلیغات گوگل ادوردز بر اساس تعداد کلیک محاسبه می‌شود و اگر این تعداد کلیک با سیاست‌های کسب و کار همسو نباشد، موجب بازگشت سرمایه نمی‌شود. برای مثال، بسیاری از کسب و کارها با در نظر گرفتن بودجه روزانۀ محدود برای تبلیغات ادوردز خود، تنها در ساعات اندکی از روز در مقابل چشم کاربران قرار می‌گیرند و در نتیجه، بخشی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهند. در این شرایط، تنها راهی که به ذهنشان می‌رسد، بالا بردن بودجه روزانه برای افزایش مدت زمان نمایش آگهی است. حال آنکه می‌توان با همان بودجۀ محدود، ساعاتی از روز که مشتریان بالقوه بیشتر به جستجو می‌پردازند را به عنوان زمان نمایش تبلیغات خود انتخاب کرد.

محدود نمودن موقعیت جغرافیایی آگهی‌های تبلیغاتی، دیگر شیوه‌ای است که می‌تواند از کلیک‌های بی‌حاصل و هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری کند. همچنین، سرویس ادوردز به شما اجازه می‌دهد تا با تنظیمات Device Targeting نمایش آگهی‌های خود را تنها به یکی از دستگاه‌های موبایل و تبلت یا لپتاپ و کامپیوتر دسکتاپ محدود کنید. برای مثال زمانی که آگهی خرید و دانلود یک اپلیکیشن را منتشر می‌کنید، دلیلی ندارد که تبلیغات خود را به کاربران غیر موبایلی نشان دهید. در نتیجه با فیلتر کردن این بخش از کاربران، می‌توانید از کلیک بی‌حاصل جلوگیری کنید.

کلیک های نامعتبر رقبا اشتباهات رایج در تبلیغات

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل ادوردز، ساده انگاشتن سیستم مدیریت آن است. گوگل از فناوری بسیار پیچیده‌ای برای جلوگیری از تقلب کلیکی (Click Fraud) و کلیک‌های نامعتبر استفاده می‌کند. این فناوری، چیزی فراتر از ردیابی آدرس IP و تعیین موقعیت جغرافیایی است و شامل تجزیه و تحلیل عوامل مختلف در رابطه با کلیک می‌شود.

افزون بر این، گوگل گزارش‌های بسیار خوبی در مورد عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز ارائه می‌دهد. و هرگونه فعالیت مشکوک را به سرعت به اطلاع شما می‌رساند. حتی اگر یک بازاریاب یا صاحب کسب‌و‌کار متوجه شود که تعداد زیادی کلیک غیر طبیعی از یک منطقه خاص دریافت می‌کند. می‌تواند موضوع را به‌طور مستقیم با تیم گوگل ادوردز در میان بگذارد تا تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. به این ترتیب، در صورت یافتن مشکل، هزینه تمام کلیک‌های مشکوک به صاحب تبلیغ، بازگردانده می‌شود.

گوگل ادوردز یک تکنیک بازاریابی برونگراست

اغلب صاحبان کسب‌و‌کار، هنگام راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات گوگل، تصور می‌کنند که در حال تبلیغات به شیوه‌ سنتی یا برونگرا هستند، اما گوگل ادوردز کمی متفاوت است! گوگل ادوردز به این منظور طراحی شد تا محتوای کاربران، به راحتی در اختیار مشتریان بالقوه که به دنبال خدمات مذکور هستند، قرار گیرد. در واقع، گوگل ادوردز تنها راه بازاریابی درون‌گراست که به شما اطمینان می‌دهد محتوایتان در هنگام جستجوی کاربر، در دیدرس او قرار خواهد گرفت.

در بیشتر مواقع، گوگل ادوردز تجربه کاربری بهتری را برای جستجوگران ایجاد می‌کند. این تبلیغات تنها برای افرادی نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات خاص یک کسب و کار هستند. تبلیغات ناخواسته، معضلی است که بسیاری از کاربران اینترنتی و حتی افراد حاضر در فضای حقیقی نیز، از آن رنج می‌برند. و به طور معمول، در سایر روش‌های بازاریابی سنتی و مدرن مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پیامکی و Pop-Up، به وفور یافت می‌شود.

تصور کنید دوست شما در یک شهر در جنوب کشور، تعمیرگاه تخصصی ماشین دارد. و در وب‌سایت خود پیرامون موضوع تعمیرات خودرو، مطالب متنوعی منتشر می‌کند. حال اگر فردی که در شمال ایران زندگی می‌کند درباره مرکز تخصصی تعمیر اتومبیل در گوگل جستجو کند. مطمئناً قصد ندارد برای تعمیر خودروی خود به جنوب کشور سفر کند. به همین منظور، گوگل ادوردز این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در آگهی خود از کلماتی استفاده کنند. که در شهرهای جنوب کشور به نمایش گذاشته شود.

این کار باعث می‌شود برای مثال تنها افرادی که در اهواز یا شهرهای اطراف آن هستند، تبلیغ شما را مشاهده کنند. همین موضوع، منجر به هدفمند کردن تبلیغات شما می‌شود و هم از هزینه تبلیغات شما می‌کاهد.

تمرکز بر سئو  و عدم توجه کافی به تبلیغات گوگل ادوردز

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

یکی دیگر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز که گاه موجب تعجب همگان می‌شود. هنگامی که شما به دنبال کسب رتبه‌ی بالا برای یک کلمه کلیدی خاص هستید، این فرآیند به طور طبیعی ماه‌ها طول می‌کشد. این در حالی است که تمام نکات ریز و درشت سئو را به‌طور کامل رعایت کرده باشید. در غیر این صورت، کسب رتبه مناسب در نتایج جستجو تقریباً غیرممکن است. به‌خصوص برای کلمات کلیدی پرجستجو که معمولاً رقبای شما سال‌هاست در زمینه آن فعالیت می‌کنند.

افزون بر این، صرف مدت زمان زیاد برای بسیاری از کسب و کارها به معنای از دست رفتن فرصت‌ها و در نتیجه زیان مالی است. با این وجود، شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز در لحظه به رتبه یک نتایج جستجو صعود کنید. و با استفاده از مخاطبان جذب‌شده از این روش، اعتماد سازی کنید.

علاوه بر این، نتایج جستجو برای انواع کلمات کلیدی با مضامین مختلف کمی با یکدیگر فرق می‌کند. شاید در نگاه اول، بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی پررقابت، بهترین و کم‌خرج‌ترین راه به نظر برسد، اما تبلیغات گوگل ادودرز زمانی کاربرد دارد که با کلمات کلیدی هدفمندی مانند خرید لپ‌تاپ ایسوس، مواجه می‌شویم.

اگر کمی کلمات کلیدی‌ای که منجر به خرید می‌شوند را بررسی کنید، متوجه حجم زیاد تبلیغات گوگل در آن جستجوها خواهید شد. به این ترتیب، برای رقابت با سایر وب‌سایت‌ها راهی به جز استفاده از سرویس گوگل ادودرز نخواهید داشت. زیرا حتی اگر صفحه شما برای کلمه کلیدی مذکور در رتبه یک نتایج طبیعی جستجو باشد، باز هم با وجود تبلیغات گوگل به لینک 3 یا 4 خواهد رفت. اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل.

از سوی دیگر، سئو و نکات مربوط به آن چندان قابل اعتماد نیستند. بسیاری از جزئیات سئو به طور رسمی از طریق شرکت گوگل اعلام نمی‌شود. و تنها از طریق آزمون و خطا و سنجش نتایج حاصل از آن‌ها به دست می‌آیند. با این وجود، گاه حتی متخصصان نیز در بررسی نتایج دچار اشتباه می‌شوند.

برای مثال، گاهی تصور می‌شود یک نتیجه خاص ناشی از تغییر یک فاکتور به نام A است. این در حالی است که بعدها عده‌ای ثابت می‌کنند که تغییر فاکتور A می‌تواند موجب دگرگونی ناخواسته در فاکتوری با نام B شود. و احتمالاً تغییر این شاخصه نیز در نتایج دخالت دارد. در این بین، معمولاً هیچ معیار مناسبی برای سنجش درستی این فرضیات وجود ندارد. (اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل)

افزون بر این، گوگل معمولاً به‌روزرسانی‌های الگوریتم جستجوی خود را به‌طور رسمی اعلام نمی‌کند! بسیاری از متخصصین سئو احتمالاً با آپدیت‌های پاندا و پنگوئن آشنا هستند. زیرا پس از این به‌روزرسانی‌های بی سر و صدا، بخش قابل‌توجهی از ترافیک خود را از دست دادند و دچار زیان‌های مالی شدیدی شدند. این در حالی است که کنترل تبلیغ گوگل ادوردز کاملاً در دستان شماست و در اثر به‌روزرسانی‌ها جایگاه آگهی‌های شما تغییری نمی‌کند.

برچسب : باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل . اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل ، اشتباهات رایج در تبلیغات کلیکی گوگل ، تبلیغات گوگل . تبلیغات در گوگل ، بزرگترین اشتباهات در تبلیغات گوگل، اشتباه در تبلیغات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *