دسته راهنما در کتب

سئو

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت

تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت

سئو نیازمند زمان می باشد زمانی بیش از شش ماه البته این زمان ممکن است زیاد و یا کم بشود اما انچه مشخص است این است شما برای نتیجه گرفتن به زمانی حداقل شش ماه نیاز دارد در این مدت شما باید تلاش کنید تا سایت خود را با استفاده از فاکتورهای که گوگل تعیین کرده است بهینه سازی کنید و نتایج برتر را به دست آورد پس به طور خلاصه سئو نیازمند زمان و فعالیت می باشد.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، افرادی تصور دارند که با راه اندازی کمیپن گوگل ادوردز و پرداخت پول به گوگل، وبسایت شان به طور معجزه آسایی در نتایج جستجو طبیعی رتبه بهتری می گیرد. خب، بهتر است بگوییم که این باور، اگر قطعا اشتباه نباشد، ۹۹% اشتباه است. خرید جایگاه از طریق تبلیغات گوگل نمی تواند وضعیت سئوی سایت شما را بهبود بخشد.

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل بخشی از گوگل می باشد که این امکان را به شما می دهد در کمترین زمان سایت خود را در نتایج صفحات برتر موتورهای جستجوگر قرار دهید البته باید بدانید که گوگل ادوردز نیازمند پرداخت هزینه می باشد. هر مشتری سیستم تبلیغات گوگل بعد از شارژ حساب خود میتوانید براساس لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید و آن را فعال نماید بعد از هر کلیک از شارژ شما با توجه به قیمت کلمه کلیدی کم شده و این روند تا پایان شارژ ادامه دارد بعد از پایان شارژ به صورت خودکار تبلیغات حذف می شود و شما در صورتی که نیازمند این تبلیغات باشید باید دوباره حساب کاربری خود را شارژ نمایی. در هنگام استفاده از کلمات کلیدی باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت برخی از کی وردها بسیار بالا می باشد مخصوصا در صنعت بیمه و تجارت های بین المللی شما می توانید با انتخاب چند کلمه که با تجارت شما مرتبط است بصورت حرفه ای هم به نتیجه دلخواه خود برسید و هم هزینه بسیار کمتری برای تبلیغات گوگل ادوردز پرداخت نمایید.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت تاثیر دارد

در این بخش لازم است که با بحث سیگنال های مستقیم و سیگنال های غیر مستقیم آشنا می شویم.

سیگنال های مستقیم فاکتورهای رتبه بندی هستند که از لحاظ آماری تاثیری قابل لمس بر روی رتبه بندی و افزایش ترافیک وبسایت دارند که مهم ترین آن ها، ساخت بک لینک است.

با این حال در طرف دیگر، سیگنال های غیر مستقیم وجود دارند؛ فاکتورهایی که به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه بندی وبسایت تاثیر دارند، اما به دلیل نبود اطلاعات و آمار دقیق نمی توان آن ها را به عنوان فاکتورهای مستقیم سئو دسته بندی کرد که مهم ترینشان شبکه های اجتماعی هستند (پیشنهاد می کنم مقاله سئو را آسان بیاموزیم: لینک بیلدینگ و تولید محتوا را مطالعه کنید).

خب، سوالی که اکنون پیش می آید این است که تکلیف تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات گوگل جزو کدام یک از یک فاکتورهای رتبه بندی قرار می گیرد؟ آیا لینک های تبلیغاتی که در خود گوگل نمایش داده می شوند (که یقیناً معتبرترین سایت نیز هست) برای سایت هدف به عنوان بک لینک شناخته می شود؟ آیا تاثیر تبلیغات در گوگل بر سئو سایت مستقیم است؟

اگر بخواهیم در یک کلمه این سوالات را جواب دهیم، پاسخ ما یک خیر محکم و قاطع است. لینک های گوگل ادوردز به عنوان بک لینک شناخته نخواهند شد. و ربات های گوگل به هیچ عنوان لینک های تبلیغاتی را به عنوان بک لینک برای یک وب به حساب نخواهند آورد.

لینک های تبلیغاتی که در گوگل نمایش داده میشوند لینک های Nofollow هستند. و همچنین، چون در فریم های تبلیغاتی هستند به طور کلی از دید ربات های خزنده گوگل، مخفی خواهند بود. پس، اگر تا امروز تصور می کردید که با نمایش تبلیغات در گوگل می توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، باید به شما بگویم که تصورتان کاملاً اشتباه بوده است.

تاثیر غیر مستقیم تبلیغات گوگل بر سئو سایت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تبلیغات در گوگل به هیچ عنوان سیگنالی مستقیم برای رتبه بندی سایت در گوگل محسوب نمی شود. با این حال، عده ای معتقد هستند که تبلیغات در گوگل می تواند به صورت غیر مستقیم (فارغ از الگوریتم رتبه بندی) بر روی سئوی یک وب تاثیر بگذارد. در ادامه دلایل پشت این باورها را بررسی می کنیم.

تبلیغات گوگل و افزایش جستجوهای نام برند شما

تبلیغات گوگل باعث می شود که نام وبسایت ما در بین سایت های برتر زمینه کسب و کارتان بدرخشد. همین دیده شدن سایت تان در صدر نتایج جستجو، باعث می شود که نام و برند شما در ذهن جستجوگران باقی بماند و در آینده، آنها از نام تجاری شما در جستجوهایشان استفاده کنند یا آدرس شما را به صورت مستقیم در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنند. چنین جستجوهایی می تواند سیگنال هایی مبنی بر معتبر بودن سایت تان را برای گوگل ارسال کند.

در حقیقت یکی از مهمترین فاکتورهای تبلیغات در گوگل و تاثیرات آن بر سئو وبسایت ها همین عامل است. عاملی که باعث می شود نام تجاری شما در بین مردم معتبر شناخته شود و در میان رقبای بزرگ قرار بگیرید.

تبلیغات گوگل و افزایش لینک های شما

شبکه های اجتماعی بدون شک، یکی از بزرگترین اتفاق سالهای اخیر دنیا بوده اند. از طریق همین شبکه های اجتماعی مردم به راحتی مطالب، عکسها، ویدئوها و موزیک های مورد علاقه خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. در این بین، افرادی نیز هستند که وبسایت های مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. این افراد کسانی هستند که می توانند به برندسازی و افزایش اعتبار سایت شما کمک کنند.

تبلیغات چیست

فرض کنید شخصی کلمه ای جستجو می کند، و تبلیغ شما را در بالای نتایج جستجو، نمایش میگیرد و بر روی آن کلیک می کند. پس از دیدن محتوای سایت شما از آن لذت میبرد و می خواهد آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. به پروفایل خود در شبکه اجتماعی (برای مثال توئیتر، لینکدین یا گوگل پلاس). می رود و لینک سایت شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارد. به این ترتیب، لینک شما، در دیدرس دوستان این فرد قرار می گیرد. و آنها نیز در ادامه ممکن است بر روی وبسایت شما کلیک کرده و محتوای شما را جذاب بدانند. در چنین شرایطی، لینک شما بارها و بارها در شبکه های اجتماعی اشتراکگذاری خواهد شد.

درست است که شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم بر روی سئو تاثیر ندارند، با این حال همین اشتراک گذاری و کلیک کردن می تواند منجر به افزایش بازدید سایت شما شود که همین امر می تواند بر روی وضعیت سئوی سایت تان تاثیر خوبی بگذارد.

تاثیر تبلیغات گوگل و پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر برای سئو

هنگامی که شما قصد تبلیغات در گوگل را دارید، گوگل ابزاری به نام Google Keyword Planner را در اختیار شما قرار می دهد. (قبلاً در مقاله ابزارهای رایگان سئو درباره نحوه کار با آن توضیح دادیم). که توسط آن می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی و حوزه فعالیت تان را پیدا کنید. کلمات کلیدی که این ابزار به شما ارائه می کند، کلیدواژه هایی هستند. که با کلمه کلیدی اصلی سایت شما در ارتباطند و کاربران آنها را در گوگل جستجو می کنند.

استفاده از ابزار Google Keyword Planner نه تنها به شما امکان می دهد تا بهترین کلمه کلیدی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. بلکه فرصتی عالی برای تعیین یک استراتژی محتوا برای بهبود سئوی سایت را در اختیارتان قرار می دهد.

با یک برنامه ریزی دقیق، می توانید در آینده از این کلمات استفاده کنید یا صفحاتی جداگانه برای این کلمات کلیدی ایجاد کنید. و در این صفحات محتوایی پیرامون موضوع مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی تان تولید کنید. اینگونه کلمات معمولاً رقابتی کمتر نسبت به کلمه کلیدی اصلی شما خواهند داشت و در اکثر مواقع بازدهی بهتری دارند.

همچنین پس از انجام تبلیغات، می توانید. بانصب ابزارهایی مانند گوگل آنالیز از میزان بازگشت هزینه، نرخ کلیک و کلمات کلیدی که بیشترین بازدیدکننده را به سایت شما روانه کرده است؛ اطلاعات کاملی به دست آورید. این اطلاعات را براحتی می توان معدن طلا نامید. با استفاده از این اطلاعات می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را بهینه سازی کنید. و بهترین استراتژی سئو را اتخاذ کنید.

برچسب : تاثیر تبلیغات گوگل بر سئو سایت. تاثیر تبلیغات گوگل ، تاثیر سئو ، تاثیر تبلیغات در گوگل ادوردز. سئو و تبلیغات گوگل ، تاثیر سئو بر سایت، طراحی سایت. تاثیر سئو بر تبلیغات ، آیا تبلیغات گوگل بر سئو تاثیر دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *